Men din dryga jävel.Haha "arjeplogarn" dra på dig lappmössan å gå å lägg dig!
Bra i alla fall att du håller med mig på den punkten. Jag har flera gånger skrivit på forumet att Lynx förstörde commandern när de ersatte rcg-boggin med pps-boggin. Dock lite oväntat att jag skulle få medhåll av en handlare på den punkten....håller dock med om att PPS Boggin inte har varit den bästa för djupsnö fram till PPS2 kom ifjol, och angående RCG väger dom i princip lika mycket.
Hur ska du ha det? Är 49an "fullt jämförbar" med en rmk eller inte:Ska ni ha en ren och skär lössnömaskin som är det bästa som går att frambringa på det välj en RMK, ska ni ha en mångsidig maskin gjord för våra förhållanden dvs lössnö, lite led, kanske skjutsa någon eller dra pulka eller packkälke välj en boondocker eller ranger 49
Årets ranger 49 och boondocker 3900 är fullt jämförbar med PRO RMK!
Minst 5% bör du kunna pruta tycker jag, mer om handlarn är på gott humör
Men utrymme för prutning finns det så man ska inte gå å köpa en ny skoter till listpris, på samma sätt som man inte ska gå å köpa en ny bil till listpris.
Dom har ju lite kreativ matte när det gäller tiden de räknar för montering av tillbehör å så, men enligt handlarens sätt att räkna fick jag 10% rabatt på skoter, tillbehör och montering och enligt mitt sätt att räkna så var det någonstans mellan 7-8%.
Låter bra, de får bli en beställning direkt efter säsongenFunkade faktiskt riktigt bra att dra timmerdorningen med, över förväntan. Känns pigg ändå , trodde skulle bli tok slött nu då man varit van 800 cc.. Allt positivt med skoter, enda som jag märkte igår i klubb före, rätt extremt var att boggi packade igen rejält med snö. Men berodde nog på att det varit sju grader varmt i fem dagar kanske..
Jopp, jag har ju dragit med Yetin tidigare och där la man bara i lågen och drog iväg så då märktes det inte ens att det var något bakom.. Men Rangern så känner man att den får jobba mer men det funkar bra ändå.Funkade faktiskt riktigt bra att dra timmerdorningen med, över förväntan. Känns pigg ändå , trodde skulle bli tok slött nu då man varit van 800 cc.. Allt positivt med skoter, enda som jag märkte igår i klubb före, rätt extremt var att boggi packade igen rejält med snö. Men berodde nog på att det varit sju grader varmt i fem dagar kanske..