Japp, ös på med fler åsikter.
Har starka funderingar på en 49 Ranger, men känner mig osäker då så många har mindre bra erfarenheter av dem..
Finns ju ingen annan skoter på marknaden som passar som konkurrent..
Jag har hört från vänners vänner att det är något rackel...inte speciellt innehållsrik kritik och alltså mest skitsnack i mina ögon. Ibland är det bättre och tänka först och sedan kanske skriva något.Nja det är en del rackel med 49r som vänners vänner jag har...samt att jag hört flera som tycker de känns som om de bara vill gå rakt fram i skogen... och jag har verkligen frågat folk som jag litar på..
Bäst vore ju att testa själv, men det har inte funnits nåt bra tillfälle hittills..
Motormässigt har jag tittat mest på E-Tec 600:an, vad tycker ni? Har en stuga långt ut i skogen dit få kör, så jag behöver verkligen en "lappmoppe".
Kör idag med Commander -13, Viking III -02 samt en Ockelbo 300 lång -77, som alla 3 är vettiga snömaskiner, men det känns som om att ha 2 st bredbandare är en för mycket.
Därför har jag börjat titta på at byta bort Vikingen (även om jag verkligen ÄLSKAR denna knäppa stridsvagn...den går inte att få död på...och som sladdskoter på lågväxeln är den ypperlig..)
nej inte det, köpte samma block som sitter på boondockern sedan äre bara å skruva lös skruvarna till originalet och byta ut. plasten är det bara att vända på, alltså den lilla som styrstången går igenom ner i motorutrymmet
Bukskydd är väl en väldigt billig försäkring mot dolda objekt i snön.Går i funderingar på en ny 49 Ranger 600 e-tec. Funderar dock lite på extrautrustning. Är det värt med bukskydd och extra frontbåge eller står den "vanliga" bågen och buken mot normal körning?
Tänkte även på boxen. 110l rymmer ju massor men blir den för stor så man måste fylla ut den för att inte grejer ska fara runt? Eller satsa på 40l å spänna ev grejer på/framför? Sen undrar jag on det finns något +1 säte eller ryggstöd man lätt kan fästa och ta bort på vanliga dynan. Vet man kan byta till touringdynan med ryggstöd men den är ju inte gratis.Hur har ni funderat och gjort med utrustningen?