Rinab, ett skämtföretag?

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Ursäkta men förväntade du dig något annat?
Tidigare i tråden skrev du att det alltid blir problem vid beställning från Rinab, att dom var så hemskt dåliga på allt och att du aldrig mer beställer något från dem.
Sen beställer du grejer igen ändå och förväntar dig att det ska gå bra?
Om du blir matförgiftad av en restaurang två ggr, inte tusan går du väl dit och äter en tredje gång också?
Beställde där bara för att de inte fanns på skoterdelen och dom andra åf häromkring svarade inte när jag ringde å skulle beställa.

hade faktiskt inte förväntat mig att grejerna skulle komma i tid men ett ordernummer så man kan spåra paketet vore väll inte förmycke begärt?!
Beställde en primärfjäder för två veckor sen, fick snabbt ett mail att de inte hade den i lager och att det kunde ta ca 2 veckor. Men det tog knappt en vecka. Har beställt därifrån kanske 10ggr och det har funkat bra alla gångerna. Samma för skoterdelen och Stenmarks Maskin. Däremot har jag haft mailkontakt med Stenmarks när jag varit osäker på om jag beställer rätt eller ej och fått grymt bra hjälp och bemötande. (off topic)

Men samtliga ställen har för min del hålligt klart godkänd standard i leverans och kommunikation. Sen kan man ju ha både otur och lite väl höga förväntningar/förhoppningar ibland. Och alla gör vi misstag ibland. Så även företag och dess personal. En skoterdel är ändå bara en skoterdel, inget som är livshotande vid en fördröjd leverans.
Visst är de så att man kan ha otur och att en skoterdel bara är en skoterdel, men har istort sett bara en helg på mig å skruva + att variatorer, förgasare och lustgassystem ska monteras och skjusteras in innan hemavan hillclimb å då kan de ju vara kul att få grejerna eller iallafall ett ordernummer så man ser hur långt grejerna har kvar i tid som man blivit lovad :)

matez_

Välkänd medlem
15 nov 2014
106
0
6
Jag har handlat massor utav både rinab och skoterdelen. Aldrig några bekymmer! Dock när det är lite större paket får jag leveransen snabbare med rinab. Dom levererar med Schenker och skoterdelen med bussgods.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Undrar om r0tkiv trollar lite, alternativt ställer alldeles för höga förväntningar. - Eller kan det handla om någon konstig personlig vendetta av okänd orsak? Person efter person som skriver här vittnar ju om att deras beställningar har fungerat bra. Är väl bara två stycken som uppger att det varit problem. Shit hapends.

Han hade ju beställt en vattenpump och om man ska gå efter de skotrar han har i sin profil, så bör det vara pump till BRP-maskinen han beställt eftersom Rinab säljer pumpar till BRP men inte till Poo. Skoterdelen säljer inte den pump han skulle ha och mycket riktigt så för inte dom BRP pumpar.

Nu är det så att Rinab uppger beräknad tid för utleverans på 5-6 arbetsdagar, och det innebär inte att det är hugget i sten. Och eftersom det är fabriksrenoverade utbytespumpar det handlar om så kan det vara så att de tidvis har svårt att leverera på grund av att folk inte returnerar stommarna i tid.

Och r0tkiv svamlar ju någonstans om saknad ordernummer så att det är omöjligt för honom att spåra paketet. Men hallå! Man får alltid ordernummer när man passerat kassan. Loggar man in på sitt konto kan man med ordernumret bara se om prylarna är skickade eller ej, däremot kan man inte spåra försändelsen. Det kan man bara göra med kollinumret som man får när företaget väl lämnat till speditören. Så blanda inte ihop äpplen och päron!

Och nej! Jag har inga egna personliga kopplingar till Rinab. Tycker bara det är sunkigt att såga ett företag på ett offentligt forum med så vaga uppgifter som denna person lämnar. För att åtminstone jag ska ta det på allvar så skulle jag vilja se handlingar på när beställningen genomfördes, när orderbekräftelsen skrevs ut och på kommunikationen när dom lovade att pumpen skulle skickas "denna vecka".

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Tjaa... Lite strul verkar det vara. Återsände ett par drivhjul som jag köpt (felbeställning av mig). Jag fick betala frakten (300 pix) och det kan man väl köpa, men jag har fortfarande inte sett röken av några stålar. Har gått en månad.

Gissar att de är underbemannade och prio ligger på sälja mycket. Då blir lätt sådant som kräver en arbetsinsats liggande tills tid finns. Om man inte kan stå ut med det finns det andra firmor att välja.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Undrar om r0tkiv trollar lite, alternativt ställer alldeles för höga förväntningar. -".
Har ingen anledning att hittapå men precis såhär det har gått till dom gånger jag har beställt, antingen har det varit fel grejer eller så har det tagit en jävla tid.

Det var ingen beräknad tid utan dom lovade att pumpen skulle komma på under en vecka och jag ringde dit å beställde den och ska åka dit å hämta den.
Det var ordernummer dom behövde för att hitta paketet sa dom...

Sunkigt eller inte men på ett forum svarar man väll på inlägg vare sig man har positiva eller negativa erfarenheter, behöver inte vara ett jävla smygande med vad man tycker.

Sandström.

Välkänd medlem
7 feb 2011
142
0
6
Sundsvall
Om någon fortfarande är intresserad så fick jag totalt skicka tillbaka två olika variatorer och det slutade med att jag fick pengarna tillbaka lagomt till säsongens slut..