Ski Doo 2016

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Den är lika smal på den sidan, sitter en 670 i den men han skall byta till en 800.





Han ligger lågt och vill inte visa upp den med huven av då han kollar upp om någon av tillverkarna är intresserad av ta patent på hans lösning, om inte kommer han visa mer.

Jag tror han har flyttat motorn åt höger och har sekundären ovan tunneln, finns några andra lösningar också men det är nog den "enklaste" varianten.
Finns på Snowest forum.
Jag tycker den såg rätt fräsig och kaxig ut, går nog att få den å se jävligt bra ut =)
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Sen angående remmar och remproblem. Dom som har problem med remätning dom hörs och syns mkt (jag lider med er!) Dom som inte har bekymmer hörs inte alls....

Det är fortfarande ett problem att vissa maskiner käkar rem och ingen egentligen vet varför men problemet är inte så vanligt.. (återigen för vissa är det ett helvete men för dom flesta fungerar det bra)
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Sen angående remmar och remproblem. Dom som har problem med remätning dom hörs och syns mkt (jag lider med er!) Dom som inte har bekymmer hörs inte alls....

Det är fortfarande ett problem att vissa maskiner käkar rem och ingen egentligen vet varför men problemet är inte så vanligt.. (återigen för vissa är det ett helvete men för dom flesta fungerar det bra)
Haha inte så vanligt? Vars har du varit senaste 8 åren? Brp har ju haft remproblem sen xp 800an kom 08 om inte längre än så på deras 800or. Och problem kvarstår fortfarande 2015, så även säkert 2016.

Helt orginal i variatorerna så fungerar inte maskinerna utan äter remmar om man kör hårt...
Bara läsa på detta forum om du nu misstror mig =)
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Har haft 2 st lynxar med REX chassiet, och 2 st ski-doo, 1 xp och 1 xm chassiet. Inga remproblem överhuvudtaget. Dock har man ju inte kört riktigt original i variatorerna förutom på först lynxen.
Är nog svårt att få remmarna att hålla mer än 50-60 mil om man kör tekniskt och klättrar bland träden oavsett märke.
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Säger precis som vidgren. Dom som har problem hörs och syns mest.
Ganska självklart det, har man inga problem så klagar man inte.
Min förra freeride 2012an gick 460 mil med 1 rembyte på dessa milen.
Denna 2014 har gått strax över 200 mil och är inne på sjunde remmen och exakt samma körning som med 2012an så nått är fel...

Har man köpt en ny skoter för 150 000 ska man inte behöva räkna med att köpa variatorremmar för
15 000 på 200 mil.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Man kan ju undra hur många som blivit hjälpta av att ha gnällt på ett forum..
Säkert ganska många.
Går man till handlaren så får man alltid höra att det inte är nån annan som har problem, de har aldrig hört talats om problemet etc.
Här ser man att fler har liknande problem.

Men jag förstår vad du menar, man kan inte bara gnälla på ett forum och tro att allt ska lösa sig.
Men jag gissar att de som har problem redan talat med sin åf.
Tyvärr har de väl fått standardsvaret att man inte kört in remmen...
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Dock verkar det ju skilja från åf till åf. polare till mig sprängde remmar på löpande band. Åf skicka ut nya remmar och gjorde om i variatorerna och för det fick han betala gratis. Nu har han kört 70 mil utan ett problem.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har fått två nya remmar genom åren med brp. Var 2011 då de hade stora problem med Freeride. Hade inte denna tidning tagit upp det tror jag inget hänt då heller.

Med xm summiten fick jag svaret att den tog in snö i fronten för att jag inte extrautrustat maskinen med deras meshkit.
Rimmar illa, man kan inte köra sin lössnöskoter i djup snö , för då tar den in snö och remmen går sönder.
Men som Brogge säger, mycket hänger på vilken handlare man har, hur villiga dom är att lösa problemet.