Du skulle tagit en poo istället då.Har alltid åkt arctic men i år blev det för dyrt byta sig en ny arctic så det blev en -16 summit T3 i stället, dom skryter mycke med sin nya tech men körmässigt känns dom inte så tech tycker jag, både ac och po känns ju smidigare
vad blev det för längd på t3 då?Har alltid åkt arctic men i år blev det för dyrt byta sig en ny arctic så det blev en -16 summit T3 i stället, dom skryter mycke med sin nya tech men körmässigt känns dom inte så tech tycker jag, både ac och po känns ju smidigare
Skidoos maskiner är väl ändå dyrare än både ac & poo?Har alltid åkt arctic men i år blev det för dyrt byta sig en ny arctic så det blev en -16 summit T3 i stället, dom skryter mycke med sin nya tech men körmässigt känns dom inte så tech tycker jag, både ac och po känns ju smidigare
Listpris ja...Skidoos maskiner är väl ändå dyrare än både ac & poo?
Iaf 154" FR som listpriset är på 160k.
Blev en FR 154 för mig, aldrig haft längre än 137 förut, blir en intressant vinter å se om T-motion håller även om man kör hårt efter leden vilket kan förekomma ibland.Ja man har ju kört 153 och 154 tidigare men nu fick det bli en 163 T3,får se om den blir för lång.
Nä de där 5-8mm plast bukskyddet skyddar nog inte speciellt mkt ifall man landar med buken på en stubbe som är dold under snön.Åkt utan bukskydd på min maskin och känns som har du en 154 FR bör den gå mest i snön. Inga problem då om du bor en bit upp i landet. Tror nog den går att köra rätt hårt efter led, dock suger den iaf min med ras2 36" framvagn Man vill inte åka fort med den.
Vad är det folk menar med detta kan man undra.Sätt extreme bukskyddet. Det breda packar bara snö framför när man kör lössnö.
Tror han menar att det packar snö in där styrningen sitter?, är ju helt öppet kring styrarmar/stag, blir som en hylla med breda skyddet, å är det lite kallare(brukar vara det då det är riktigt puder före)så fryser det kring styrningen, så man får rensa.Vad är det folk menar med detta kan man undra.
Folk gnäller över det smala att "det skyddar ingenting" eller- "det breda packar bara snö"
Jag har alltid haft breda och Har aldrig upplevt att det skall packa någon snö, och om det skulle göra , är det väll bara öppna spjället och lägga upp den på skidres en bit? Så bör väll snön försvinna?
Tur man köpte skoter detta år, personligen tycker Jag -15 Freeride är hästlängder snyggare än .-16 Freeride. Ser ut lite som en vattenmelon i dessa färger. hehe
Precis det jag menar. Blir nog köra på smala bukskyddet och se om de blir nå annarsTror han menar att det packar snö in där styrningen sitter?, är ju helt öppet kring styrarmar/stag, blir som en hylla med breda skyddet, å är det lite kallare(brukar vara det då det är riktigt puder före)så fryser det kring styrningen, så man får rensa.
Okey så du är missnöjd med den bågen?Med Rasmussen bågen samlas det mycket snö vid intaget fram, eller gör iaf det på min maskin.
Okey så du är missnöjd med den bågen?