Ski Doo 2016

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.399
181
63
Offerdal, Jämtland
Ingen aning men jag ska försöka ta reda på det för det lyste betydligt bättre än original på min summit. Framförallt annan färgtemp som kändes mer behaglig för ögat. Men det lyste även starkare.
Dessa var det tydligen. (OPT7 Snowmobile LED Headlight Kit H4 9003 6000K 6K Xenon Blue Light Bulbs Sled)
http://www.ebay.co.uk/itm/OPT7-Snowmobile-LED-Headlight-Kit-H4-9003-6000K-6K-Xenon-Blue-Light-Bulbs-Sled-/121699930047?hash=item1c55e18fbf:g:Rl0AAOSw3ydVpb~5
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Min T3 154 är ställde på läge 1 i variatorn nu å den övervarvar då man ska droppa osv från stilla stående, men jag tycker den matar på riktigt bra när man håller fullt ett tag, inte samma respons som i axys från start men driver på bättre. Blir kolla med speedtech för dom har en riktigt bra lösning för variatorerna
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Nån här som monterat LED h4 lampor på sin maskin?


Är det nått som Polaris åkarna har som är bättre så är det lyset.
Vill också ha bättre lyse på min Freeride.

Detta kit som xenonkungen säljer verkar ju lovande!
http://www.xenonkungen.com/se/led-diodlampor/halvljus-helljus-led/ledison-6g-headlights-h4.html
Har provat 2 olika led h4 på min summit. Båda lyser riktigt starkt, men ljusbilden på hellyset är kasst! Vinklar upp alldeles för lite. Ska komplettera med en liten ledramp på min så kommer de nog lysa grymt!
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Tackar.

Är en T3 helt annan än en 'vanlig' summit? Vissa säger att den 'går mycket bättre' än en vanlig, att dem är lågt drevade och annan växling i variatorn, Andra kammar vet Jag.
Att gå från freeride 146 ifjol till årets t3 154 är som natt och dag. Känns så fruktansvärt mycket piggare
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Hur lång är motorgarantin på Ski-doo ? Visst är det 2 år Från den dag man hämtat ut den? Skotern i fråga är en 2015.


Tänkte så slipper Jag starta en ny tråd om detta.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Är det någon som hör något ang en fix från ski-doo till övervarvnings problemen eller kommer alla T3 ägare att måsta köpa sig ett v-kit? sedan inkörningen va klar så övervarvar den så fort man trycker tummen mot styret trots primär i läge 1
 

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
618
11
18
Övervarv är ett bra tecken. Innebär mer effekt än föregående år. Be ÅF vikta på lite mer på service bara
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Pratade med min åf idag om detta. Enligt han händer det bara för hans kunder som har pipa. Så till mig sa han att jag fick antingen sätta dit original eller svänga förbi och hämta nya fjädrar
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag har ingen mod på varken variator (än) eller motor, den känns väldigt pigg förutom övervarvningen och jag skulle säga att den övervarvar i alla typer av underlag från stillastående men den ligger hyffsat i varv då man har hållt pliggen ett tag i djupsnön kring 8100. Men pigg känns den och matar på riktigt bra då den inte övervarvar
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.878
112
63
Skellefteå
Att den övervarvar här runt skeå är inget konstigt, havsnivå och lite snö. 8300-8400 är inget konstigt då. Men upp till fjälls då kommer den förmodligen att ligga helt rätt (8100). Brorsans 2016 T3 154 övervarar också när han körde i Vilhelminatrakten i julas. Det tar ett litet tag för primärfjädern att sätta sig också. Så JRO, jag skulle inte göra ngt i nuläget. Det verkar som variatorbestyckningen på årets T3 är rätt bra.

Edit, 8100 är lite högt på den digitala som är dead on, men min XRS går också ruggit hårt just kring dom varven så jag avvaktar också.
 

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Min T3 154 varvar 8100 på clicker 1 så jag kommer att testa att vikta på lite nu de närmaste dagarna. Hur var det nu igen, 1g mer=200 varv lägre?
Skulle gärna köra på clicker 3-4 7900 varv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.878
112
63
Skellefteå
Har läst på dootalk att efter inkörningen förlorar man lite varv, så att mecka alltför mycket innan inkörningen är avklarad kan vara i onödan.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Nu har jag ju inte kört en enda mil vid kusten då vi inte har nån snö, så det är på fjäll nivå jag pratar. Samt att det är riktigt irriterande när varvstopp går i varje gång man gasar, för att inte tala om när man ska över en Bäck eller utför en driva. Å det blev bra mycke värre efter inkörningen va klar.