Ski Doo 2016

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Ni som beställt till Fox float till era summitar har ni fått med dom? Jag fick höra att dom inte gick att få tag i så det verkar som att man blir utan, och jag va verkligen inte sugen på att vara utan dom:wondering:
Vet dom varit rest länge så mina polare har väntat länge på sina. Men Oktan fick hem dom förra veckan så dom har fått sina i alla fall. Jag köpte annan längd till skinz framvagnen så mina kom på bara några dagar =)

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Vad får man betala för ett par float från brp? Vet att man kan deala när man köper en skoter, men bara generellt. När jag skulle köpa till min så var de ju otroligt dyrt från brp själv för ett par vanliga float 3, tror jag köpte mina float 3 evol för samma pris.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Är det någon annan som upplever någon skillnad i programvaran för inkörningen iår??
Nu vet jag att den är under inkörningen och att det fortfarande är ett par mil kvar innan den ska bete sig normalt men som min t3;a håller på vid 5500varv har jag aldrig vart med om förut på en 800etec. Är precis som den missar tändningen katastrofalt.

Hiller

Välkänd medlem
14 jan 2014
246
0
16
Malå
Det står ju i alla fall på den lilla lappen som hänger på styret när man köper skotern att den kommer att misstända en hel del samt att ta mer soppa och olja under inkörningen.
Min misstände en hel del också men aldrig efter att jag hade typ 30% kvar

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
618
11
18
Ta lång turer inte flera korta svängar annars kan stift sota igen lättare och motor kan gå lite ruffigt. Men det går över

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Är det någon annan som upplever någon skillnad i programvaran för inkörningen iår??
Nu vet jag att den är under inkörningen och att det fortfarande är ett par mil kvar innan den ska bete sig normalt men som min t3;a håller på vid 5500varv har jag aldrig vart med om förut på en 800etec. Är precis som den missar tändningen katastrofalt.
Jag har tidvis rejäla bludder/missar när jag kliver på gasen. Tycker också det är värre än tidigare maskiner jag haft. Men då jag vet det är inkörning så gasar jag och bryr mej inget om det :)

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
618
11
18
Min har gått jämnt och fint hela inkörningen. Låter lite skumt om du bara har några procent kvar

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Är just på mellanregistret som etec brukar missa och puffa till om det går för lätt.
Clicka ner ett snäpp och se om det blir bättre.

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
618
11
18
Klicker 3 är för lätt som dom lev med. Ljuddämparen glöder av leancondition. Dom borde lev på klicker 1 alla som kör under 1500m. Min är på klicker 1 och bondi airbox ändå 8300-8400 som sen sjunker till ca 8000-8100 vid högre fart.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Jo jag fick då kvitto på att något var fel. Hade nog glömt å dra åt Sensorn för pipan när jag bytte så när jag skulle montera bukskyddet så såg jag att den låg löst i buken. Nu går den som en vanlig inkörning igen. Klickern har jag på 1an redan ;)

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.878
112
63
Skellefteå
Jag gillar den verkligen, körde rätt mycket brorsans 2014 BCX och XRS'en är onekligen brutalare. Då menar jag att den tål mer stryk efter guppiga partier/leder utan att klaga. Dock ska man ta i beaktning att den har brett mellan skidorna så att bryta ner den kräver betydligt mer än på BCX'en, samt att styret är lägre, vilket iof är lätt ordnat. Nu kör jag mest efter spår så för mig passar den perfekt, jag visste vad jag köpte för jag vet hur jag kör. Det är ju samma matta på BCX (inte i år) som på Renegade XRS så framkomligheten är likvärdig. Nu har jag bara 20 mil på mätaren och i Vilhelmina där jag körde dessa mil var det inte överdrivet mycket snö, så lössnö körningen kan jag bara sia om. Frugan har en 2015 BCX och den är otroligt trevlig. Känns lätt, silkeslen motor, och otrolig på att ta lite soppa, så 600an gillar jag skarpt. Dessutom tror jag drevningen på årets 600 Gade XRS är mer rätt än på frugans. Roligare variatorsetup på årets också.