Hej !
Vart idag årets första längre tur ..
Maskinen skottade på fint som vanligt ibörjan..
Sedan började den blöddra och blev orkeslös på lågvarv och mellanregister , slog av och öppnade huven inspekterade , allt såg bra ut ..
Drog igång den igen och den gick som fint som inget hänt ..
Började åka hemmåt och blev några stopp då polaren hade sin grabb med på sin maskin , då började den bete sig konstigt igen ..
Tomgången ökade , började gå lite rungt ungefär som den tappade en cylinder
Kom hem och körde in maskinen i garaget ..
Tjurig som man var så ja satt mig ner och började googla lite
Och läste att det är standard att insugsgummina spricker
Ut i garaget och skruvade bort dem hittar ingen spricka men lyser in på kolvarna och en av kolvarna har ordentliga repor på insugsidan ..
Sitter wiseco kolvar i den och maskinen har gått max 200 mil sedan den renoverades .. Köpte maskinen av min kusin förra säsongen och inte kört många mil på den ..
Hade maskinen inlämnad på en känd verkstad för injustering av oljepumpen / ombestyckning på lågfart
Kan detta ha något samband ?
Eller är det bara oflyt?
Har ej rivit av cylinder / topp än så har bara konstaterat repor i en kolv och inga sprickor i insugsgummin
/Tomas
Vart idag årets första längre tur ..
Maskinen skottade på fint som vanligt ibörjan..
Sedan började den blöddra och blev orkeslös på lågvarv och mellanregister , slog av och öppnade huven inspekterade , allt såg bra ut ..
Drog igång den igen och den gick som fint som inget hänt ..
Började åka hemmåt och blev några stopp då polaren hade sin grabb med på sin maskin , då började den bete sig konstigt igen ..
Tomgången ökade , började gå lite rungt ungefär som den tappade en cylinder
Kom hem och körde in maskinen i garaget ..
Tjurig som man var så ja satt mig ner och började googla lite
Och läste att det är standard att insugsgummina spricker
Ut i garaget och skruvade bort dem hittar ingen spricka men lyser in på kolvarna och en av kolvarna har ordentliga repor på insugsidan ..
Sitter wiseco kolvar i den och maskinen har gått max 200 mil sedan den renoverades .. Köpte maskinen av min kusin förra säsongen och inte kört många mil på den ..
Hade maskinen inlämnad på en känd verkstad för injustering av oljepumpen / ombestyckning på lågfart
Kan detta ha något samband ?
Eller är det bara oflyt?
Har ej rivit av cylinder / topp än så har bara konstaterat repor i en kolv och inga sprickor i insugsgummin
/Tomas