Den nippeln är som dysse säger vacuum till bränslepumpen
Nej tyvärr inte den går in på ett annat ställe ...
Den nippeln är som dysse säger vacuum till bränslepumpen
Ja slet ur motorn nu å hittade gummihatten till nippeln under motorn ,Ok de va den högra stora nippeln viken tur då blev de genast enklare och billigare. Den har ingen funktion den är bara ditsatt för skidoo har haft för många ideer helt enkelt så jag tror de satt dit den i förebyggande syfte. På partfinders ser du att den ska ha gummihatt så limma igen den med stålepoxy för gått.
Men då har vevhuset dragit in luft där så om de va den cylindern som skar har du felet där. Men blås i den för säkerhet skull så de du ser att de är hål in till vevhuset för den kan ev vara pluggad inv? men är dew hål såLimma igen skiten och tuta o kör för då kommer den hålla. Klarade sig inte cylindern? De kan ta rejält med repor innan de påverkar effekten nämnvärt.
http://www.skidooparts.com/oemparts/a/ski/500bf07af87002314436d602/crankcase-water-pump-and-oil-pump
Fan de va ju synd att de inte var den cylindern som skar. Och nej du behöver inte besikta vattenpumpaxeln. Dessa lager och vattenpumpspackningar håller mååååånga mil. Utan att se cylinddern så vet jag inte hur djupa reporna är eller om de sitter så de är omöjligt svara på om den duger. De gör nästan inget om den är repig under kompfasen dvs uner ovankant på utblås. om du kör den cylindern kolla noga så inget aluminium är fastkletat på cylinderväggarna. Om de är mindre aluklägg så lägger man på saltsyra som då fräter bort klägget.Ja slet ur motorn nu å hittade gummihatten till nippeln under motorn ,
Hehe !!
Har blåst i hålet å det är luft rätt in..
Men nu till de skumma , de är inte den cylindern den skurit på ...
Nu tog ja ju hur motor för å undersöka axeln till vattenpump, ska ja utesluta den nu tycker du?
Ja lite repor är de men inga herrejösses ...
Ja förbannemig jag måste gå till optikern. Men om de är en spricka eller ej mellan utblås och ena vingporten är högst osäkert. Men även om de är det så brukar de gå bra köra om den inte står ut. Om den står ut io cylindern bör man slipa ner den en aning typ göra ett dike i sprickan.Du som vart och filat så mycket i brp Benny, hur kunde du missa att vingportarna är backade rätt mycket och även avgasport ser ut att blivit mer kantig upptill
Är det bara på bild eller är det en spricka mellan avgasport och vingport !?