Ski-Doo 2017

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.107
929
113
Stora Blåsjön
153k skulle jag få ge för:
Summit 850 165"
-Drag/bakbågen
-bukskydd
-elstart
-boggiehjul
-handsfack
-hög ruta
-linq fäste
-1 rem
-1 dunk olja

Är det ett bra pris eller tror ni det finns mer prut mån?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Är väll bara räkna ihop ordinarje pris på totalen och dra av 10% och se vart du hamnar då.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Sånna där tester säger inte så mycket ska jag vara ärlig. Dock hade jag förväntat mig större övertag av doon. Särskilt när axysen släpper gasen för att ta om i starten. Skulle inte förvåna mig om den går bättre med org slutburken också :p
Ska bli intressant å se hur 850in svarar på lite modiferingar för än så länge är jag inte imponerad! :) 2018 har de nog kommit lite mer kött på benen, då kan de bli intressant med märkesbyte!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
även jag hade räknat med mer övertag för doo:n. och i början så var ju polarisen snabbare iväg, då vet vi ju inte vem som gav stumt först, men såg ju lika ut i filmen. och då ger jag inte mycket för att e-tecen blivit rappare, då har dom ju bara lyckats få motorn lika rapp som a-c och polaris varit länge, och som sagt så är det ju större motor så i ett sånt dragrace ska den vinna.

men som sagt, det var bara ett ruggigt enkelt test, som summiten ska vinna i då det är mer motor helt enkelt. mista nu inte detta inlägg för att höra hemma i märkes tråden, för nu är det seriöst resonemang här, och ingen har sagt att doo:n är dålig, nästan ingen har ju kört den än
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Nja släpet gasen för att ta om;) Summiten missar ju starten grovt pga att Axysen tjyvar isf.
Sedan kan man undra om Axysen delvis ligger i ett gammalt spår;) vilket Summiten inte gör.

Lite oklara förutsättningar kan man nog summera....Men Summiten blir nog grym och helt klart den modernaste motorn av alla (Ja turbo Yamman blir nog fin men för tung maskin)
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Vad skiljer mellan 154" och 165" summit 850? Förutom mattlängden såklart...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Roligt att doo äntligen har en motor som verkar matcha sukka 800. Plus ett de verkar ha byggt en som kan hålla då de slutat me dom korkade fettsmorda lagren. Nu vågar tom jag köpa en Rotax.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Nä jag är inte bitter LOL...

Kan inte annat än låta bli att smånjuta lite elakt av vissa inlägg här som bara dryper av illa tillbakahållen bitterhet.
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Bättre? Även BRP fantasterna får vara lite ödmjuka;) Ja -17 blir Ski-doo:s år, kanske lika bra som Poo inom vissa områden, rent av bättre på visa moment och sämre i andra! Ingen är bäst på allt. -18 ja då kan det vara Poo eller rent av AC som tar det största klivet och har största nyheten!! Märkesfanatiker är sällan klarsynta!
Måste dock säga att vad jag sett så går -16 AC Hardcore grymt, kanske rent av bättre än Doo i de flesta lägen då vi snackar teknisk körning.
Open minded är inte så dumt.....
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Det är ju det som driver utvecklingen!

Polaris slog ju alla i plytet med prochassit!

Nu är det upp till bevis litegrann för polaris. Axys är fortfarande herren på täppan. Mer oberoende tester får väl visa om axys knuffas ner eller inte.

Oavsett så har brp gett alla andra tillverkare lite att fundera på. Ser bara gott komma ur det här!
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
open minded är vägen att gå...

nästa års summit ser väldigt lovande ut å lite sugen blir man att boka. men jag är så nöjd med hardcoren så den lär får hänga me ett år till... 2018 får man nog ett angenämt problem att välja vad man ska byta till känns de som...
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Nä jag är inte bitter LOL...

Kan inte annat än låta bli att smånjuta lite elakt av vissa inlägg här som bara dryper av illa tillbakahållen bitterhet.
vem här har sagt att det är dåligt att brp gjort något som verkar vara bäst i många avseenden, är ju bara bra att nån börjar tillverka 2t som har chanser att gå länge, då kanske dom andra tillverkarna gör det också
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.857
102
63
Skellefteå
vem här har sagt att det är dåligt att brp gjort något som verkar vara bäst i många avseenden, är ju bara bra att nån börjar tillverka 2t som har chanser att gå länge, då kanske dom andra tillverkarna gör det också
Håller verkligen med, det är bra för alla, innebär att utvecklingen positivt går framåt.
 

robin-_-

Välkänd medlem
22 nov 2004
853
5
18
36
Är det inte BRPs prototypmaskiner som går som ett skållat ollon men inte lever upp till samma prestanda när fabriksmaskinerna kommer?

Hoppas den kommer leverera hur som helst! :-D