Det är bra att ski-doo tänker på oss familjefäder och mödrar som inte bara kan leka hela tiden. Blir 3e summiten nu som jag dels använder som fiske och pulkskoter och det har funkat awesome! Tack ski-doo för det!Mysmaskin med 3300 i tillslag...
Undrar varför låghöjdsmaskiner ska ha lägre tillslag?
Tror Skidoo fortfarande att vi i Scandinavien och kör på låg höjd har Summit som pulkdragare och fiskeskoter?
Går det nån trend i det där???
Pro rmk i proridechassit hade runt 3800 i tillslag.
När dom sen kom i Axyskostym så hamnade tillslaget på ca 3100...
Visst är det bra att den funkar till allt.Det är bra att ski-doo tänker på oss familjefäder och mödrar som inte bara kan leka hela tiden. Blir 3e summiten nu som jag dels använder som fiske och pulkskoter och det har funkat awesome! Tack ski-doo för det!
Förstår inte varför folk vill ha "lågt tillslag" vartal... ser inga fördelar över huvud taget... vi har ju ett finkalibrerat gasreglage nu förtiden, inga som helst problem att puttra runt. Men som jag sa först så kanske det bara är jag som inte fattar...Det är ju bra med ett lägre inkopplingsvarv när man kör lössnö, right?
Vid vilken höjd börjar motorerna tappa effekt? Kan dom ha höjt tillslagen på höghöjdskalibreringarna enbart pga effektförlusten?Mysmaskin med 3300 i tillslag...
Undrar varför låghöjdsmaskiner ska ha lägre tillslag?
Tror Skidoo fortfarande att vi i Scandinavien och kör på låg höjd har Summit som pulkdragare och fiskeskoter?
Går det nån trend i det där???
Pro rmk i proridechassit hade runt 3800 i tillslag.
När dom sen kom i Axyskostym så hamnade tillslaget på ca 3100...
Edit. Rak 40° helix i både summit och axys original...
Tumregel brukar vara ca 10% mindre effekt för varje 1000 höjdmeter.Vid vilken höjd börjar motorerna tappa effekt? Kan dom ha höjt tillslagen på höghöjdskalibreringarna enbart pga effektförlusten?
Låter grymt! Kul med någon som tänker annorlunda! Känns som alla forum domineras av burant-wannabes. Återkom gärna med resultatet.Förra året körde jag omkring med 3400 i tillslag 130/350 funka fin men vill ha ännu lägre. Bytt i sommras till hårdare green/green i sek och 70/260 i primären. Nu snackar låga tillslag runt 2500 riktig gubbvarning. Inte hunnit prova riktigt än.
Men jag har kör maskiner med 2500 i tillslag och det är fantastiskt bekvämt och trixa omkring. Min plan var GRGR sek fjäder för bättre backshift samt hålla "låg vxl" hårdare då med mjuka 70/260 fjädern så att ändå kraften ska finnas där även 2500 i tillslag. Vi får se hur det fungerar i varierad körning. Är väl lite ålderstecken de här hehe