Finns ju inga skidor som är bra till alla fören, är skidorna bra nu, är dom dåliga i pudret etc.
Att det tog 5 år är för att dom försöker sälja så många skotrar det bara går varje år.teoretiskt så går det lättare att snurra mattan med större diameter på hjulen , men det går ochså lättare att snurra mattan om det inte är så trångt framma vid kylaren så snön lättare matas ut , sen om det alls är märkbart ska vara osagt , mera effekt till mattan används ofta i reklamen , tex så blev det 5% mindre förluster när DD kom , sen då den förvann och det vart kjedja blev det effektivare igen
stora drivhjul och förlängt kjedjehus är rätt och det färstod arctic redan 2003 när kingcat 900 kom , det är märkligt att det tog 5 år innan det blev en nyhet på proclimbshassit , blir intressant att se om det kommer fler nyheter
Hoppas Arcticfansen får en riktig rökare till maskin
hoppet är det sista.....
finns de 2st ac-18 trådar?
Är jag dum i huvudet och har missat nåt? Där har väl snöret suttit sen 2012? Ovanför tanklocket i mitten?klockren placering på startsnöre... mycke mer bekvämt
helt riktigt en klockren lösning att den sitter där, tyvärr nöts ju snöret lite onödigt mycke...Är jag dum i huvudet och har missat nåt? Där har väl snöret suttit sen 2012? Ovanför tanklocket i mitten?
besvarar min egen fråga efter att ha använt det ypperliga verktyget google.Någon som har koll på va -17 kostade i USA?
12-14500$ för en 2018 m8000 blir inte det rätt dyrt här hemma
Och även med Yamaha dekalerArctic lanserar en modell mellan 120cc barnskotern och de stora maskinerna.
200cc, längre matta, riktiga variatorer.
https://intl.www.arcticcat.com/snow/sleds/youth/