Finns ju inga skidor som är bra till alla fören, är skidorna bra nu, är dom dåliga i pudret etc.
Att det tog 5 år är för att dom försöker sälja så många skotrar det bara går varje år.teoretiskt så går det lättare att snurra mattan med större diameter på hjulen , men det går ochså lättare att snurra mattan om det inte är så trångt framma vid kylaren så snön lättare matas ut , sen om det alls är märkbart ska vara osagt , mera effekt till mattan används ofta i reklamen , tex så blev det 5% mindre förluster när DD kom , sen då den förvann och det vart kjedja blev det effektivare igen
stora drivhjul och förlängt kjedjehus är rätt och det färstod arctic redan 2003 när kingcat 900 kom , det är märkligt att det tog 5 år innan det blev en nyhet på proclimbshassit , blir intressant att se om det kommer fler nyheter
Hoppas Arcticfansen får en riktig rökare till maskin![]()
hoppet är det sista.....
finns de 2st ac-18 trådar?
Är jag dum i huvudet och har missat nåt? Där har väl snöret suttit sen 2012? Ovanför tanklocket i mitten?klockren placering på startsnöre... mycke mer bekvämt![]()
helt riktigtÄr jag dum i huvudet och har missat nåt? Där har väl snöret suttit sen 2012? Ovanför tanklocket i mitten?
besvarar min egen fråga efter att ha använt det ypperliga verktyget google.Någon som har koll på va -17 kostade i USA?
12-14500$ för en 2018 m8000 blir inte det rätt dyrt här hemma![]()
Och även med Yamaha dekalerArctic lanserar en modell mellan 120cc barnskotern och de stora maskinerna.
200cc, längre matta, riktiga variatorer.
https://intl.www.arcticcat.com/snow/sleds/youth/