Är i valet och kvalet att skaffa en lång viper från 2015 nu när dom ligger så bra i pris.
80-90000 för en sådan med lite mil är ju vekligen bra tycker jag.
Skidbyte och boggiefixen behöver ni ej ta upp.
Det fixar jag om det ej är gjort.
Men har problem att välja längd.
Vill kunna krypköra hyfsat bra i skogen typ kunna stanna och fundera över väglag när det blir trångt,
Och det verkar 162:an klara enligt dom youtube videos jag hittat, åtminstone tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd.
Fråga 1:
Hur mycket sämre är 153:an på sådant?
Fråga 2: blir 162:an mycket sämre på led?
Jag kommer mest att gubbköra på led så en viss försämring där godtar jag om lössnöegenskaperna är mycket bättre på 162:an.
Sedan undrar jag lite om skillnaden på stötdämparna på SE respektive LE-modellerna.
Är dom bättre dämparna på LE lika komfortabla som på SE eller är dom hårdare för tuffare körning?
Eftersom jag mest gubbkör så vill jag helst åka så mjukt och skönt som möjligt.
Nästan allt av dom ca 70 cm snö vi fick är bortregnat nu så provkörning är ju tyärr uteslutet så därför är jag mycket tacksam för svar.
80-90000 för en sådan med lite mil är ju vekligen bra tycker jag.
Skidbyte och boggiefixen behöver ni ej ta upp.
Det fixar jag om det ej är gjort.
Men har problem att välja längd.
Vill kunna krypköra hyfsat bra i skogen typ kunna stanna och fundera över väglag när det blir trångt,
Och det verkar 162:an klara enligt dom youtube videos jag hittat, åtminstone tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd.
Fråga 1:
Hur mycket sämre är 153:an på sådant?
Fråga 2: blir 162:an mycket sämre på led?
Jag kommer mest att gubbköra på led så en viss försämring där godtar jag om lössnöegenskaperna är mycket bättre på 162:an.
Sedan undrar jag lite om skillnaden på stötdämparna på SE respektive LE-modellerna.
Är dom bättre dämparna på LE lika komfortabla som på SE eller är dom hårdare för tuffare körning?
Eftersom jag mest gubbkör så vill jag helst åka så mjukt och skönt som möjligt.
Nästan allt av dom ca 70 cm snö vi fick är bortregnat nu så provkörning är ju tyärr uteslutet så därför är jag mycket tacksam för svar.