Grattis till en fin skoter...!Var in och fick bra pris på en 49 Ranger 600 e-tec idag så nu har jag bokat min första skoter helt plötsligt. Blir fint det! :bigsmile:
Grattis till en fin skoter...!Var in och fick bra pris på en 49 Ranger 600 e-tec idag så nu har jag bokat min första skoter helt plötsligt. Blir fint det! :bigsmile:
Tackar! Tror den är en bra kompromiss till att börja med i sitt skoterägande. Något som du ändrat på din? Är mattan (600 e-tec, dvs 59 mm) för hög för att gå fint på hård packad snö/skare/led/is (vilket det förr eller senare alltid blir på slutet av säsongen)?Grattis till en fin skoter...!
Jag har 59mm mattan och den smala framvagnen vilket givetvis inte gör den optimal för ledkörning, men det funkar hyfsat. Det är i ospårad terräng som den verkligen kommer till sin rätt och i och med att variatorsetupen är för krypkörning så har man full kontroll. I dag t.ex. var vi ute och det var 10 grader varmt så snön var mjuk och ändå så bär den långa mattan ovanpå när andra fick kämpa med gasen för att hålla sig uppepå och inte köra fast. Visst ibland så bär inte skidorna, speciellt i mjuk varm snö och när det händer så är det bara att stanna och ställa sig på motsatta sidan och bryta över den och sedan mjukt gasa sig framåt igen. Jag har isrivare som sitter i boggin och vilket det inte finns förborrade hål för och dessa funkar sådär, så jag skulle rekommendera isrivare som sitter i framvagnen.Tackar! Tror den är en bra kompromiss till att börja med i sitt skoterägande. Något som du ändrat på din? Är mattan (600 e-tec, dvs 59 mm) för hög för att gå fint på hård packad snö/skare/led/is (vilket det förr eller senare alltid blir på slutet av säsongen)?
Bukplast, yttertempmätare, en mellanstor låda (40 l), isrivare och annat lullull har jag tagit med som tillval. Något man bör tänka på/inte kan vara utan?
Gott! Jo, självklart är det i skogen som maskinen går som den ska, det är ju det som den är tänkt att göra. :amuse:Jag har 59mm mattan och den smala framvagnen vilket givetvis inte gör den optimal för ledkörning, men det funkar hyfsat. Det är i ospårad terräng som den verkligen kommer till sin rätt och i och med att variatorsetupen är för krypkörning så har man full kontroll. I dag t.ex. var vi ute och det var 10 grader varmt så snön var mjuk och ändå så bär den långa mattan ovanpå när andra fick kämpa med gasen för att hålla sig uppepå och inte köra fast. Visst ibland så bär inte skidorna, speciellt i mjuk varm snö och när det händer så är det bara att stanna och ställa sig på motsatta sidan och bryta över den och sedan mjukt gasa sig framåt igen. Jag har isrivare som sitter i boggin och vilket det inte finns förborrade hål för och dessa funkar sådär, så jag skulle rekommendera isrivare som sitter i framvagnen.
Tycker att du kommer klara dig bra med de tillbehör som du valt. Själv har använder jag mest motortemp funktionen. Som sagt lycka till, nu är det bara en lång väntan tills nästa säsong.
Absolut, kommer ta fram en lösning så fort de kommerFrågan alla ställer sig (som har familj men vill åka boondocker ds) är det möjligt att bygga ett drag till den? :bigsmile:
Men lysande! Är det något du kan tänka dig tillverka för att sälja så är jag en ivrig köpare framåt hösten!Absolut, kommer ta fram en lösning så fort de kommer