Kul att summiten marknadsförs som en storhoppare Då borde böjda boggieskenor inte vara något problem att få ut på garantin...
3" kammar är enligt mig helt onödigt, har ju varit perfekt före hela året här i skogslandet uppe i norr.
Kanske lite kallt bara, i fjällen kör jag aldrig tycker det är värdelöst.
Ja och att om man vill åka 600 cc och inte ha en begie uppsättning stötdämpare så måste man åka MXZ.Lite trist. Hade gärna sett en Renegade XRS med nya 600 motorn.Det kommer nog ingen 900 turbo i Summit utförande vilket inte förvånar någon. Vid en hastig titt på BRP Usa kommer den i Renegade XRS & Grand touring limitid. Ingen av arbetsmaskinerna får 900 turbo i USA iaf Ser åxå att XRS renegade inte kommer med 600 r motorn i USA och säkert inte här heller. Det hade vart det mest intressanta för mig även om jag är ovillig att köpa nyaste modellerna. XRS Backcountry kommer inte hit enligt min handlare.
Åter igen ett starkt program av skidoo m 2 motor nyheter och 600 i fler modeller än MXZ , men att inte kunna välja motor till sin modell är väl lite svagt.
Men 900 ace turbon måste väl vara en mycket bättre motor än fettlagrade nya 600 cc motorn? Hållbarare och mera kräm i, skulle tro den går lika bra som 850in..........Ja och att om man vill åka 600 cc och inte ha en begie uppsättning stötdämpare så måste man åka MXZ.Lite trist. Hade gärna sett en Renegade XRS med nya 600 motorn.
Nu är det väl inte alla som känner behovet av 150+ hk så nog tycker jag det är märkligt att 600r inte kommer i xrs renegade.Men 900 ace turbon måste väl vara en mycket bättre motor än fettlagrade nya 600 cc motorn? Hållbarare och mera kräm i, skulle tro den går lika bra som 850in..........
Lite tråkigt att den blir så tjock bara... Klart att det gör mindre på MXZ och Renegade, men ändock. =)Men 900 ace turbon måste väl vara en mycket bättre motor än fettlagrade nya 600 cc motorn? Hållbarare och mera kräm i, skulle tro den går lika bra som 850in..........
Om hållbarhet är det enda måttet på kvalitet är svaret ja. Yamaha är långt ifrån en framgångssaga trots hållbarheten. Det finns alltså fler aspekter på kvalitet och kvaliteer än att motorn pallar 5-10000 milMen 900 ace turbon måste väl vara en mycket bättre motor än fettlagrade nya 600 cc motorn? Hållbarare och mera kräm i, skulle tro den går lika bra som 850in..........
Visst är det säkert en fin maskin. Men jag gillar 600 för att den har all effekt jag behöver,mycket billigare försäkring än 800. Vad försäkringen landar på för 900 ACE Turbo vet jag inte. Men är det i samma kaliber som 800 är den mindre intressant för min del. Hade det nu varit så att jag känt ett skriande behov av 150+ hk så ger jag blanka fasen i försäkringskostnaden. Men som min körning är nu har jag roligare på en 600. Körde 1050 mil med en 600 SDI utan problem med den fettade veven. Sambons Summit 600 har gått drygt 1200 mil. Även den utan problem med veven. Så lite kanske det beror på hur man använder grejorna och inte bara det faktum att den är fettsmord.Men 900 ace turbon måste väl vara en mycket bättre motor än fettlagrade nya 600 cc motorn? Hållbarare och mera kräm i, skulle tro den går lika bra som 850in..........
Exakt så för min del iaf. Trivs bättre på 600,an för den är smidigare.Lite tråkigt att den blir så tjock bara... Klart att det gör mindre på MXZ och Renegade, men ändock. =)
Smidigare än en 600 lär den inte heller vara. Tror personer som går in för att köpa en 600 ofta vill ha en lite smidigare maskin. Annars hade dom nog köpt en 4T av valfri annan modell för länge sen. (Tex vanliga ACE)
Brukar vara bättre/värre stötdämpare på X modellerna,annat styre ex.Någon som vet exakt vad som skiljer på summit x & summit sp? På bilder ser det ut att vara andra fotsteg på sp:n tex..