Tänkte faktiskt inte ha någon projekttråd för iår. Men det är kul att samla alla bilder man tar på ett och samma ställe, så va faaan
Samt har jag ju som vana att dissekera alla maskiner man köper och kolla hur dom är uppbyggda, svagheter, förbättringar m.m!
Så de är väl lika bra man börjar.
Detta är maskin 1 av 2 som jag har iår. Sambons skoter som kommer vara "stock".
Kommer mer bilder senare. Finns mycket små förfinade saker som jag ger många tummar upp. Lägger man ihop allting så har vi ett recept för en väldigt lyckad facelift. Och de verkar ju också finnas kraft i den nya motorn om man ska lita på dom dynokörningar som gjorts!
Elsystemet har fått sig en rejäl uppshining. Verkar också som dom lagt krut på förbättra härva och kontakter samt gjort bra dragningar där saker inte kan ligga och skava sönder med tiden.
Reläbox & säkringsbox!!! Jippie
Motorstöden är GRYMMA!!!!!!!!!! Enligt Joel N på Eson så har han prova belasta lite med ett brytjärn. Och den rör sig väldigt lite! Mycket stadigare konstruktion än axys/pro-ride.
Och jämför man med BRP's 850 så är ju deras ett skämt.
Detta i kombination med att de nästan inte är vibrationer i motorn på tomgång visar ju att motorn är grymt bra välbyggd (balanserad)!
Det är lite förstärkningar på chassit runtom på utvalda ställen. Vissa ställen på tunneln har dubbla plåtar. T.ex bak vid dropbracket så är de lite förstärkt.
Rent spontant känns de som Polaris kan ha fått till en riktigt grym maskin nu. Kanske inte något banbrytande i sig. Men många små förbättringar på ett redan grymt bra chassi.
Dock är det ju jänkesetup i variatorerna. 10-72 och nu en 42S helix. Så här blir det å byta.
Tänker man kan prova en pro-ride helix, svart/lila i sekundären och 170-300 primärfjäder med org 10-72 vikter. Drar den 72 vikterna på 300(310) sluttryck så är det bra med kräm i den.
Voyager bågen upp och ner kan vara en väldigt billig och enkel lösning för en stöddig bakbåge!
Samt har jag ju som vana att dissekera alla maskiner man köper och kolla hur dom är uppbyggda, svagheter, förbättringar m.m!
Så de är väl lika bra man börjar.
Detta är maskin 1 av 2 som jag har iår. Sambons skoter som kommer vara "stock".
Kommer mer bilder senare. Finns mycket små förfinade saker som jag ger många tummar upp. Lägger man ihop allting så har vi ett recept för en väldigt lyckad facelift. Och de verkar ju också finnas kraft i den nya motorn om man ska lita på dom dynokörningar som gjorts!
Elsystemet har fått sig en rejäl uppshining. Verkar också som dom lagt krut på förbättra härva och kontakter samt gjort bra dragningar där saker inte kan ligga och skava sönder med tiden.
Reläbox & säkringsbox!!! Jippie
Motorstöden är GRYMMA!!!!!!!!!! Enligt Joel N på Eson så har han prova belasta lite med ett brytjärn. Och den rör sig väldigt lite! Mycket stadigare konstruktion än axys/pro-ride.
Och jämför man med BRP's 850 så är ju deras ett skämt.
Detta i kombination med att de nästan inte är vibrationer i motorn på tomgång visar ju att motorn är grymt bra välbyggd (balanserad)!
Det är lite förstärkningar på chassit runtom på utvalda ställen. Vissa ställen på tunneln har dubbla plåtar. T.ex bak vid dropbracket så är de lite förstärkt.
Rent spontant känns de som Polaris kan ha fått till en riktigt grym maskin nu. Kanske inte något banbrytande i sig. Men många små förbättringar på ett redan grymt bra chassi.
Dock är det ju jänkesetup i variatorerna. 10-72 och nu en 42S helix. Så här blir det å byta.
Tänker man kan prova en pro-ride helix, svart/lila i sekundären och 170-300 primärfjäder med org 10-72 vikter. Drar den 72 vikterna på 300(310) sluttryck så är det bra med kräm i den.
Voyager bågen upp och ner kan vara en väldigt billig och enkel lösning för en stöddig bakbåge!