Jamen då har man fått den "riktiga" skotern
Blev väldigt mycket lime i garaget helt plötsligt...
Och det var man ju tvungen å skåla med en Hernö Gin & Tonic
Hmm dom har runda av gjutskägget och gjort förbättringar som t.ex lagt en glatt yta närmast styrstången!
Väldigt mycket nytt här! Ny kylarvätskebehållare inkl fäste och en rulle för snöret. Där fanns det för övrigt lite vikt och kapa!
Rullen är där på grund av en ansamling av kontakter på baksidan av fästet. Känns smart.
Slutburkens vikt 7.21kg, Pipa 5.16kg. Samt är pipan formad lite annorlunda ut från Y-röret. Känns som hela pipan är snäppet grövre överallt.
Här är något polaris verkligen bättrat sig på! Dom har lagt energi(ingenjörer) på att gjuta fram gummi som håller ihop kablar för att inte skava. Samt finns det en ovanför gasspjället som håller ihop kylarslang, gaswire och en kabel. Mycket små förbättringar. Som facelift är detta väldigt bra!
Otroligt smidigt nu när man i stort sett kan dra bort hela oljebehållaren ur vägen. Tidigare gick inte det.
Ny ECU med plats för nya typen av powercommander som är extra slimmad? Vad i helsike...
Samt nya kontakter till ecun. Känns lite mer påkostade. Har för övrigt letat sig in lite bättre kontakter på andra ställen också!
Nya reeds och insugsgummi. Extra slimmat!
Oljepumpen sitter nu där frontkylaren sitter på en sks. Vet inte om den sitter där på sks modellerna dock.
Nya bränsletryck & bränsletemps givaren. Sitter just framför tanken och under bakre pyramidröret på höger sida.
Detta bör ger bättre kontroll på spridarnas "mängd" vid olika tryck/temp. Mycket bra!
Nya rullen för dragsnöret. Tung jävel! Varav hylsan i mitten var svintung (ej alu) på 50gram!!
Nu var pyramidröret lös. Ska lämnas in för lite modifering samt pulverlack.
En liten bonus.
Jag är mäkta imponerad hur sjukt stabilt motor sitter nu. Den rör sig nästan ingenting när jag bryter i den riktning som den vill slita ihop en rem. Känns bra!
Blev väldigt mycket lime i garaget helt plötsligt...
Och det var man ju tvungen å skåla med en Hernö Gin & Tonic
Hmm dom har runda av gjutskägget och gjort förbättringar som t.ex lagt en glatt yta närmast styrstången!
Väldigt mycket nytt här! Ny kylarvätskebehållare inkl fäste och en rulle för snöret. Där fanns det för övrigt lite vikt och kapa!
Rullen är där på grund av en ansamling av kontakter på baksidan av fästet. Känns smart.
Slutburkens vikt 7.21kg, Pipa 5.16kg. Samt är pipan formad lite annorlunda ut från Y-röret. Känns som hela pipan är snäppet grövre överallt.
Här är något polaris verkligen bättrat sig på! Dom har lagt energi(ingenjörer) på att gjuta fram gummi som håller ihop kablar för att inte skava. Samt finns det en ovanför gasspjället som håller ihop kylarslang, gaswire och en kabel. Mycket små förbättringar. Som facelift är detta väldigt bra!
Otroligt smidigt nu när man i stort sett kan dra bort hela oljebehållaren ur vägen. Tidigare gick inte det.
Ny ECU med plats för nya typen av powercommander som är extra slimmad? Vad i helsike...
Samt nya kontakter till ecun. Känns lite mer påkostade. Har för övrigt letat sig in lite bättre kontakter på andra ställen också!
Nya reeds och insugsgummi. Extra slimmat!
Oljepumpen sitter nu där frontkylaren sitter på en sks. Vet inte om den sitter där på sks modellerna dock.
Nya bränsletryck & bränsletemps givaren. Sitter just framför tanken och under bakre pyramidröret på höger sida.
Detta bör ger bättre kontroll på spridarnas "mängd" vid olika tryck/temp. Mycket bra!
Nya rullen för dragsnöret. Tung jävel! Varav hylsan i mitten var svintung (ej alu) på 50gram!!
Nu var pyramidröret lös. Ska lämnas in för lite modifering samt pulverlack.
En liten bonus.
Jag är mäkta imponerad hur sjukt stabilt motor sitter nu. Den rör sig nästan ingenting när jag bryter i den riktning som den vill slita ihop en rem. Känns bra!