Längesen de var en update här så de är väl dags
Senaste tidens extremt torra å lätta(helium) puder kan göra att man blir galen. Närmare sagt P2230 galen.....
Snön letar sig in överallt och in i luftburken. Så blir de fukt på mapsensorn och den blir helt kocko!
Operation täta efter 1.5dags torkande i garaget med 23 graders värme...
Silikon och lite gaffatejp löser problemet.
Nya delar på ingång. 163" mattor (Serie 6 & Challenger X2.7), variatorprylar, Pro taper 5" styre som ska modifieras, RP Glasfiber bakbåge och nya 163" Kmod skenor samt dropbrackets och förstärkningar som dom kör med i rmsha hillclimb tävlingarna.
Styret är insmalnat 3cm och de känns rent spontant som de kan vara en jackpot! Gjordes av Johan på Mewell plåt i Skellefteå. Riktigt grymt jobb!
Samt är Kmod boggin monterad och redo att åka in. Hade problem ifjol att dämparna var i mjukaste laget. Så fick skickat samma shimsning som rmsha grabbarna kör med och de känns betydligt bättre! Robin Warg Ignberg på IRR löste servicen på dämparna väldigt smidigt. Duktig kille så behöver ni renovera dämparna kan jag varmt rekommendera honom!
Självklart så händer detta igen.... Andra drevet som går sönder för mig.
Tom på TKI är dock väldigt mån om att jag ska få det och lira. Så han skulle fixa ett drev åt mig som är solid. Bra kundservice!
Efter man märkte detta så passade man på att hoppa på de stora jobbet att byta ut dropbrackets och göra den "race ready"
Nu är den exakt lika kortad som en Lynx BD DS. Dom är 210mm kortare än en summit. Och jag kortade chassit 120mm och skenorna är ju cirkus 90mm längre.
Funderar på se om man kan göra en stänklappslösning som är på Lynx DS'n fast en avtagbar version då!
Passade på att ta mig en tur med Tidy Powersports Indy XC 129 efter helgens puderdump. Kommit riktigt bra med snö runt skellefteåkusten och de spolar konstant över huven. Väldigt svåra problem att se vars man åker
Bjuder på ett litet filmklipp hur det ser ut vid kusten här uppe nu. Inge fancypancy åkning/filmning men bra med snö utlovas!