Ja typ att undvik alla 800cc twinnar före 2013 för 02an har bräckliga ramlager på variatorsidan så de kan skära närsom och efter 06-13 fick de bra vevaxel med tunna cylinderkjolar i stället som brakar närsom. Om de finns bevis att ramlagret är bytt till ett från nyare motor 06- modell singel bredare är de helt ok. Köp 600 eller 700an så håller dem bra men 600cc är hållbarast.. 800cc efter 13- är riktigt bra motorer. Enda säkra motorn av 800cc oavsett årg är Arctic cat. Brp 800 har värdelös vevaxel så även där ska man sikta på 600an eller 700an.
Hög tomg kan va feljusterade förgasare alt skräp i förgasare eller läckage i insugsgummin.Tjena. Okej, tack för svar Och det roliga är att jag har en filmsnutt på den eventuella maskinen och funderade på varför han står och smågungar motorn på tomgång dessutom tickar och hade hög tomgång.
Är det ett tecken på det du beskriver? för det var ungefär vad jag kunde misstänka själv även fast jag är rätt novis på snöskoter.
Det var främst detdär gungandet jag är mest orolig för... Hmm, skulle vilja visa klippet på något vis...Hög tomg kan va feljusterade förgasare alt skräp i förgasare eller läckage i insugsgummin.
Tickande brukar vara variator som lever om men de brukar alla variatorer göra mer eller mindre.
Hittar bara hur jag kan lägga upp bild men inte filmDet var främst detdär gungandet jag är mest orolig för... Hmm, skulle vilja visa klippet på något vis...
Den står lixom och svajar långsamt inte följsamt med varvet på motorn om du förstår vad jag menar... Har aldrig sett något liknande på någon motorHar svårt att tänka mig att man skulle kunna "gunga till" ett dåligt ramlager, cylinderkjol eller vev. Måste vara någon annan anledning till att han gungar på skotern
Fick tag i kusinen min som är skotermeck uppe norröver han höll med dig kan jag säga Tack för svar och såHur som så köp inte polaris 800cc före 2013 och ingen Skidoo/Lynx 800 innan e-tek kom ca 2010-. Däremot är alla 600cc motorerna bra under alla år och märken. De är bara Arctic cat som har bra 800-1000cc tvåtaktare eller snarare Suzuki som byggde dessa motorer.