Ja de kräver 3 kraftiga drag kall så de är inte lätt att starta dem med löst rep kall. Ang att den surar på led i låg fart beror nog bara på feljusterade bränsleskruvar. Tyvärr sitter de trångt till så man måste lös med luftburken för att skruva in dem något halvt varv som ex. DE är vita plastskallar man skruvar på med fingrarna , skittrångt på ena förgasaren till vänster trots utan luftburk.De ska skruvas in om den går surt så börja med att kolla att bägge skruvarna är lika mycket utskruvade. Kör sedan motorn helt varm den måste va fullt varm ca 50-70c vattentemp för annars blir justeringen fel. Skruva in bränsleskruvarna tills den rusar, har svårt att gå ner på tomg. Därifrån skruvar du ut dem så lite som möjligt för att den ska gå ner på tomg rel fort från en uppgasning. Då är de rätt ställda för vädertempen som är nu! Men nästa säsong med -15-20c så kan den istället rusa på tomg. Jag brukar ställa inte dem både på vårkanten och när de är som kallast. Men ställer man in dem perfekt vid -10c så går de rel bra vid olika tempraturer. Ju högre höjd du kör på typ uppe i fjällen desto mer ska de skruvas in , de kan krävas helt inskruvade då och ändå går den surt.Har man maskinen upp i fjällen hela tiden byter man till mindre lågfartsmunstycken och sänker trottelnålarna max. Och vill man ha mer effekt på full gas byter man högfartsmunstycken också.
Det FANNS ett startsnöre i lådan bak i facket med dragkedja såg jag när jag tog hem maskinen.
Ägnade tid åt att läsa instruktionsboken på 134 sidor på engelska och där på sidan 91

Men jag skulle behöva en
2003 Ski-Doo MZX 800 X Service Manual ? Finns den att få tag i som PDF?
Ska kolla förgasarskruvarna nu när man hemma i värmen och i garaget med lyft.
Det där kom ju på 2008? med automatiskt justering.
fick även tag i en repsats från Snopro (179kr) med plastklack för magnapullen och div. brickor.
Kommer även sätta ett värmeskydd på magnapullen då slutburken ger rätt mycket värme
enligt tråden.
Repsatsen finns även på
skoterdelen