Den har gått 870 mil så det kanske är dags för att byta ut fjädrarna. Jag ska ta o rengöra o titta dem kändes då att gå snorlätta o skönt klick ljud var de när man släppte vajernAng variatorer och fjädrar så låter de som org prylar och de va ju bra. Och de va bra den visar felkod på apv du har du någ att gå på. När jag misstänker felande lyft av avgasportar så brukar jag köra utan huv och ta av skyddet på apv motorn så man ser när den drar i wiren.De kan tänkas att den inte drar som den ska dvs öppnar vid 7200v om jag mins rätt, Men den borde varva 7900-8100v även om apv motorn öppnar lite för sent typ vid 7500varv. Ta lös avgasportarna och kolla om de kärvar, se till att de går lätt i botten som max lyft, de ska gå snorlätt. Rengör även giljotinerna och spåren ner i cylinder. Men obs ståll in kolven så den täcker utblåsporten helt och trula in papper som suger upp sotslem som åker in då man rengör. Bräcklen/bensin/lacknafta/diesel/ funkar bra som rengöring men borsta även avgasportarnas glidytor ner i cylinder med avsmalnad tandborste eller liknande.
Hur långt har den gått i timmar och eller mil? Jag funderar på hur bra spänst de är kvar i fjädrarna, de är bra att veta fdör att lista ut hur mycket den ska vara när motorn går fullt ut. Ex om den gått 800 mil så kan den inte varva fullt ut. Den "kan" va nere på 7800-7850v när den gått 300 timmar eller 800 mil. Vid 400 mil brukar de orka varva 7900-8050 varv och de är ok för de ger max effekt på 7900v. Med nya fjädrar i primär och sekundär bör den varva 8000-8100.