Hej. Check engine lampan blinkar 6 gånger , dvs apv. Skotern går som den ska på lägre varv men så fort jag ger gas dör den av liksom utan att stängas av , den tvekar. Vad bör jag kolla? Vad kan vara fel? MVH
Ok då är de bara riva lös giljotinerna och rengöra och känna om vajern går lätt då den är lös. Vajern kan gå delvist gå av inv hölje och då går de trögt. Om du har tur är de enda felet för den kan ev gå in i något skyddsläge då den ger felkod på apv så effekten begränsas.Har kollat lite nu och ena vajern från apv går trögt och den slår ej tillbaka gilijotinen. Den andra vajern verkar funka som den ska.
Jag köpte den i detta skicket och har inte en aning om den gick bra förra vintern.
Gjorde komptest vid köp och den visade bra och jämna värden på det iallafall.
Hej igen. Jag hittade även att ena fjädern till giljotinen gått av och blivit kortare. Hur mkt skulle det kunna påverka och vara boven till mina symptom?Ok då är de bara riva lös giljotinerna och rengöra och känna om vajern går lätt då den är lös. Vajern kan gå delvist gå av inv hölje och då går de trögt. Om du har tur är de enda felet för den kan ev gå in i något skyddsläge då den ger felkod på apv så effekten begränsas.
De gör såklart att giljotinen inte går tillbaka lika lätt och då sotar giljon fast fortare. De jag är orolig över är att apv motorn bränts sönder för att den giljotinen gått tungt eller vajern gått tungt. medans du väntar på vajer och ny fjäder kan du starta den och kolla om apv motorn gör sitt testsvep, de gör den på tomg just när den startat förutsatt att den beter sig som nyare Arctic cat. Om den inte rör sig så på nätet om den har en säkring som skydd.Hej igen. Jag hittade även att ena fjädern till giljotinen gått av och blivit kortare. Hur mkt skulle det kunna påverka och vara boven till mina symptom?
De gör såklart att giljotinen inte går tillbaka lika lätt och då sotar giljon fast fortare. De jag är orolig över är att apv motorn bränts sönder för att den giljotinen gått tungt eller vajern gått tungt. medans du väntar på vajer och ny fjäder kan du starta den och kolla om apv motorn gör sitt testsvep, de gör den på tomg just när den startat förutsatt att den beter sig som nyare Arctic cat. Om den inte rör sig så på nätet om den har en säkring som skydd.
Att den vägrar varva mer än 4-5000rpm inte på att en giljo är i taket och den andra inte rör sig, de är troligast ett limp home mode ecun har försett den i då den känner av apv fel. Om nu f7an ska göra testsvep på apv pga trög giljotin så ger de apv felkod som i sin tur ger limp home mode = dyngslö.
Här har du en usa forumstråd där de beskriver hur man justerar in apv motorn, de finns säker fil på tuben också.
Servo motor code help!
Hey everyone, baught an 06 crossfire 700 about a month and a half ago. So I took it home and cleaned the exhaust valves right away. Put them back into the cylinders and started it and the code came on. I spun the servo a little bit and started it and it didn't come back on. So yesterday we got...www.snowest.com
De gör såklart att giljotinen inte går tillbaka lika lätt och då sotar giljon fast fortare. De jag är orolig över är att apv motorn bränts sönder för att den giljotinen gått tungt eller vajern gått tungt. medans du väntar på vajer och ny fjäder kan du starta den och kolla om apv motorn gör sitt testsvep, de gör den på tomg just när den startat förutsatt att den beter sig som nyare Arctic cat. Om den inte rör sig så på nätet om den har en säkring som skydd.
Att den vägrar varva mer än 4-5000rpm inte på att en giljo är i taket och den andra inte rör sig, de är troligast ett limp home mode ecun har försett den i då den känner av apv fel. Om nu f7an ska göra testsvep på apv pga trög giljotin så ger de apv felkod som i sin tur ger limp home mode = dyngslö.
Här har du en usa forumstråd där de beskriver hur man justerar in apv motorn, de finns säker fil på tuben också.
Servo motor code help!
Hey everyone, baught an 06 crossfire 700 about a month and a half ago. So I took it home and cleaned the exhaust valves right away. Put them back into the cylinders and started it and the code came on. I spun the servo a little bit and started it and it didn't come back on. So yesterday we got...www.snowest.com
Såg den där ska prova senare.Testa servomotorn genom att dutta med 12v ström från batteri. Man kör den båda vägar genom att byta plats på polerna.
Statorn har inge låg och högfartslindning den ger bara en viss spänning till insprutet och själva tändpulserna sköter den utvändiga triggerspolen.Undrar om statorn kan vara boven , typ nå fel på spolen för höga varv .. eller är det uteslutet?