Ska de ligga så lågt i varv? Inte underligt de skakar sönder primärvarren så fort och börjar leva klappra efter typ 5 mil efter renovering eller ny maskin ,öh lite överdrivet milant de kan säkert va rel tyst någon mil till
Man hör klappret flera hundra meter om en e-tec 850 står på tomg. Jag sätter medvetet tomgvarvet så högt som möjligt eller 2000-2500v just för att spara variator och tändstift samt hetare pipa. Men de går ju knappast på en etek om de ligger så lågt i varv org. Men de går ev höja 300v åtminstone de är bara prova sig fram "efter att du fått årdning på backen" På mina proride kan jag ställa upp till 2000v men de är på f håret att backen ska jäklas då. Men ett underligt fenomen är att trots att jag ställt upp dem till 2000v varm så ligger de på 1750v under uppvärmning från kallstart.Så om man vill ställa upp sin tomg oavsett märke så ställ in den på normal kyltemp.
En viktig sak om man vill ställa upp tomg är att slaka gaswiren i takt med justeringen annars kan gashängsbrytaren på polaris och ac aktiveras om wiren är för spänd! E-tec har jag ingen koll på hur gashängaren funkar.