Samma svar här de är grym smörjning till lagren på cfi motorn men de gäller att blåsa oljespridarnipplarna med tryckluft väldigt noga, i med wd40 eller annan goja och blås som ett tok. Oljepumpen skulle jag nog bytt till annan beg för säkerhet skull .Om du är minsta lilla osäker på om en oljeinjektor tycks haka upp sig i låst läge dvs backventilskulan kärvar så byt den också. Kolla att oljepumpens drev och drevet på vevaxeln är i bra skick.
Jo en sak till som är viktig oljelocket kan va felande kulan som sköter backventilen kan fastna i stängt läge samma fenomen som Arctic cat har för sig. Då blir de vacum i oljetanken med följande fel som du fått.
Jag har borrat hål i oljebehållaren och limmat fast backventil som extra luftning. De duger med litet rör med en slang som du drar till lämpligt dreggeklställe om du vurpar typ in i ett pyramidstag. Ställ upp oljepumpen tills den drar 2,5% ca 3-4 varv mer INSKRUVAD vs orörd oljeskruv och kör även i 0,5% olja i soppatanken för all framtid.
Glöm inte skruva loss avluftningsskruven på pumpen och lufta den när du har skruvat ihop den igen. Jag är så orolig att jag har oljeslangen lös från oljebehållaren och najar fast oljepumparmen på full matning. Därefter startar jag den på tomg och fyller på olja i slangen med en spruta ner mot oljepump tills alla bubblor är borta.Den drar en hel del olja så man blir nästan stressad att fylla på i slangen. Jo just blås ur eller byt oljefikltyret som sitter på slangen till oljebehållaren.