De är kassÄr Team rooster vikter nått att satsa på? Har hittat några beggade till rätt kurs.
De är kassÄr Team rooster vikter nått att satsa på? Har hittat några beggade till rätt kurs.
Menar du dessa så ser de exakt ut som de ska och rätt pris ocksåSlibers egna ställbar då, bra eller anus?
Yes dom är detMenar du dessa så ser de exakt ut som de ska och rätt pris också
Polaris 10 Series "Mega Adjust" Clutch Weights
New product! These have more adjustment than any clutch weight on the market. Four set screw adjustments in the side plus our standard heel based adjustment. Comes with adjustment set screws. 70-85 gram adjustablesilberturbos.com
Det där beror på formen på vikterna, om du kollar en gång extra på dessa. jag körde med en 150 fjäder i starttryck och hade typ 4200 i tillslag har jag för mig. Mycket bättre att ha vikterna utformade på detta vis så slipper man ha så extremt hårda fjädrar som bara går av lättare. Mer än 4500 i tillslag behövs inte för att den ska bli rapp med denna utforming.Oj va kul att de börjar funka men jag blir brydd att du har högt tillslag med bara en 140 fjäder io starttryck och blytunga 78,5 gr vikter. Den borde fara iväg på bara 3500v antar jag. Du bör ju ha minst 4500v med så tunga vikter helst 5000v för att den ska va rapp innan turbon laddar.
Jo men han kör ju dessutom 11 serien 68gr påsvetsade. 11 serien går ju slår till tidigare från start vs 10-68 så den borde som sagt ligga svinlågt i varv med bara 140 starttryck. Eller har han slipat om 11-68 rampens utformning?Det där beror på formen på vikterna, om du kollar en gång extra på dessa. jag körde med en 150 fjäder i starttryck och hade typ 4200 i tillslag har jag för mig. Mycket bättre att ha vikterna utformade på detta vis så slipper man ha så extremt hårda fjädrar som bara går av lättare. Mer än 4500 i tillslag behövs inte för att den ska bli rapp med denna utforming.
Det har med vart vikten ligger över centerlinjen i primären, bygger man på med vikt neråt så hamnar det vikt under centerlinjen och då behövs det inte lika hårt starttryck på fjädern, funkar mycket bra på turbomaskiner med tunga vikter.Jo men han kör ju dessutom 11 serien 68gr påsvetsade. 11 serien går ju slår till tidigare från start vs 10-68 så den borde som sagt ligga svinlågt i varv med bara 140 starttryck. Eller har han slipat om 11-68 rampens utformning?
Jag kör 10-68 och har 165 -310 fjäder med de ger bara 4200 varv. Sätter jag dit 11-68 sjunker de till 4000-4100v.
Ok de va bra att få reda på då fattar jag. Men jag förstår inte varför man får så lågt starttryck med helt standard 10-68 vikter med 165 i starttryck. En sak jag noterade när jag bytte variator till en fräschare va att starttrycket sjönk från 4400 till 4200v med samma fjäder och vikter de förklarade Hampus här på forat att min gamla varre va nernött i aluminiumet där vikterna stöder emot på kortsida häl, de liksom backas mer från rullen. Rem mot skiva spelet blir större o större ju mer de slits och jag hade kompenserat det genom att shimsa in spelet mer o mer. Rullen börjar då klättra på vikten tidigare så man skulle kunna slipa vikterna medvetet där bak på kortsidan för att kunna köra svagare starttryck eller om man vill ha högre starttryck utan att gå upp i fjädertryck. De dryga är dock att man måste shimsa om korset så inte remspelet blir så stort. Snacka om att man skulle vilja ha ett KN racing justerbart lock men de är för dyrt helt enkelt.Det har med vart vikten ligger över centerlinjen i primären, bygger man på med vikt neråt så hamnar det vikt under centerlinjen och då behövs det inte lika hårt starttryck på fjädern, funkar mycket bra på turbomaskiner med tunga vikter.
Gör man som jänkarna fast tvärt om brukar man hamna ganska rättSå här tycker jänkarna: https://www.snowest.com/forum/threads/turbo-sizing.278863/
Större agg ger mindre värme och mer effekt på lägre ladd. Responsen ska inte vara nått problem heller.
Usa länken är sedan 2011 och de har hänt mycket sedan dess, turbotillverkarna har fått till flöden och effekltiviteten på själva turbinerna nåt helt otroligt med extremt små agregat numera.Tar man en gt2860 som så flödar den bättre och hettar upp luften mindre än en 2871 för 16 år sedan. Har man råd att köpa en Precision turbo så kan man köra löjligt liten snurra för de är helt oroligt effektiva och snabbspolade.Så här tycker jänkarna: https://www.snowest.com/forum/threads/turbo-sizing.278863/
Större agg ger mindre värme och mer effekt på lägre ladd. Responsen ska inte vara nått problem heller.