Tänkte det var dags att lägga upp lite på mitt senaste projekt.
Köpte i våras en mach 1 700 1998 till rätt peng (för att vara nu).
Den var givetvis rätt risig men hel i huv, ruta och övrig plast, och det bästa av allt det följde med en typ oanvänd original enkeldyna, dubbeldynan som satt på var riktigt vidrig. Så det var ett riktigt bra objekt.
Primären rasslade värre än en stenkross, men helt sprickfri den också. Men motorn gick som den skulle.
Då den stått ute säkert de 10 senaste åren vid sundsvallskusten så var det mycket rost på bärarmar och stag i boggien och alla skruvarna såg riktigt tråkiga ut.
Sen hade ägaren kört med dubbskor, så fotstegen så inge roliga ut, men det var mest bortskavd färg och lite lättare repor.
Skidorna var andeles porösa och massa småsprickor, så dessa kommer bytas, styrstålen såklart nästan obefintliga.
Så tanken är att göra den riktigt fin.
Alla skruvarna som är rostiga ska elförzinkas och gulpassiviseras.
Alla svartlackerade detaljer så strippas på färg/rost och pulverlackeras.
Nyss hemkommen, satte dit enkeldynan det första jag gjorde
Backat in den i garaget:
Skidorna som ska bytas:
Lite magi med varmluftspistolen, blir som nytt
Fortsättning följer...
Köpte i våras en mach 1 700 1998 till rätt peng (för att vara nu).
Den var givetvis rätt risig men hel i huv, ruta och övrig plast, och det bästa av allt det följde med en typ oanvänd original enkeldyna, dubbeldynan som satt på var riktigt vidrig. Så det var ett riktigt bra objekt.
Primären rasslade värre än en stenkross, men helt sprickfri den också. Men motorn gick som den skulle.
Då den stått ute säkert de 10 senaste åren vid sundsvallskusten så var det mycket rost på bärarmar och stag i boggien och alla skruvarna såg riktigt tråkiga ut.
Sen hade ägaren kört med dubbskor, så fotstegen så inge roliga ut, men det var mest bortskavd färg och lite lättare repor.
Skidorna var andeles porösa och massa småsprickor, så dessa kommer bytas, styrstålen såklart nästan obefintliga.
Så tanken är att göra den riktigt fin.
Alla skruvarna som är rostiga ska elförzinkas och gulpassiviseras.
Alla svartlackerade detaljer så strippas på färg/rost och pulverlackeras.
Nyss hemkommen, satte dit enkeldynan det första jag gjorde
Backat in den i garaget:
Skidorna som ska bytas:
Lite magi med varmluftspistolen, blir som nytt
Fortsättning följer...