Hej!
slutet på oktober så hämtar jag min skoter en Switchback Assault 850 -21
Sist jag ägde och körde skoter var jag 16 år gammal det är nästan 20 år sedan så jag får säga att jag är helt grön i gamet.
Vad har ni för tips inför mitt nya ägande?
Att jag måste se till att ha en extra drivrem förstår jag
men vad mer kan vara bra att ha koll på eller lära sig?
Vad behöver man ha med sig när man åker iväg som är absolut livsnödvändigt
ska jag tanka 95 eller 98 oktan eller det kanske inte spelar någon roll
hur ofta ska man kolla oljan eller säger skotern till när det ska fyllas på/bytas
behöver man ha med sig halva verktygslådan och en låda tändstift från garaget nånstans på skotern
ja många frågor
Jag behövde aldrig göra något på skotern för 20 år sedan den bara gick och gick men när man läser forumen nu så är det ju skräck exempel efter skräck exempel med skotrar som skär motorer, spränger remmar och käkar stift haha
slutet på oktober så hämtar jag min skoter en Switchback Assault 850 -21
Sist jag ägde och körde skoter var jag 16 år gammal det är nästan 20 år sedan så jag får säga att jag är helt grön i gamet.
Vad har ni för tips inför mitt nya ägande?
Att jag måste se till att ha en extra drivrem förstår jag
men vad mer kan vara bra att ha koll på eller lära sig?
Vad behöver man ha med sig när man åker iväg som är absolut livsnödvändigt
ska jag tanka 95 eller 98 oktan eller det kanske inte spelar någon roll
hur ofta ska man kolla oljan eller säger skotern till när det ska fyllas på/bytas
behöver man ha med sig halva verktygslådan och en låda tändstift från garaget nånstans på skotern
ja många frågor
Jag behövde aldrig göra något på skotern för 20 år sedan den bara gick och gick men när man läser forumen nu så är det ju skräck exempel efter skräck exempel med skotrar som skär motorer, spränger remmar och käkar stift haha
Last edited: