Jag har precis sålt min gamla Arctic Cat Cheetah T/LC -92, som inte var så rolig, dock bra framkomlighet, men kändes klumpig å onödigt avancerad.
-Funderar nu över att införskaffa en annan med följande målbild:
*Lekfull - rolig och rapp att köra på led.
*Användbar - back (helst elback) och kunna ta med lite ved och annat på skotern, lite packmöjlighet mao.
*Allround - kunna köra både led och även ta sig fram utanför - tänker mig minst 345s matta och minst 32 mm kammar.
*Lättskruvat - tänker mig en fläktkyld, då det är enklare konstruktion, en modell där bara öppnar huven å lätt kommer åt allt.
Vad har ni för tips på modeller??
Prisidé = max 30 000:-
Kollat lite på Skidoo 550 F från år ca 04-07, som kan va en rimlig kandidat, i o m nyare chassie (kontra äldre indy trail ex.)
-Funderar nu över att införskaffa en annan med följande målbild:
*Lekfull - rolig och rapp att köra på led.
*Användbar - back (helst elback) och kunna ta med lite ved och annat på skotern, lite packmöjlighet mao.
*Allround - kunna köra både led och även ta sig fram utanför - tänker mig minst 345s matta och minst 32 mm kammar.
*Lättskruvat - tänker mig en fläktkyld, då det är enklare konstruktion, en modell där bara öppnar huven å lätt kommer åt allt.
Vad har ni för tips på modeller??
Prisidé = max 30 000:-
Kollat lite på Skidoo 550 F från år ca 04-07, som kan va en rimlig kandidat, i o m nyare chassie (kontra äldre indy trail ex.)
varför avråder du från Rotax 550 (som sitter i skidoo?)?
, men tänkte ändå kolla möjligheterna. Vissa modeller kanske passar in men lutar mer eller mindre åt det ena eller andra.
tack för info och förslag på lite olika modeller, då har jag nått att utgå ifrån