Nu ikväll, 19 februari, är det dags igen. Lynx presenterar sina modeller för 2026, livelanseringen börjar kl. 18.
Vad tror ni kommer presenteras? Vad hoppas ni på?
Vad jag tror:
Vad tror ni kommer presenteras? Vad hoppas ni på?
Vad jag tror:
- Uppdaterad elskoter samt samma drivlina i fler modeller. Förra året så presenterade de ju sin första elskoter, det lär säkert komma en uppdaterad variant med längre räckvidd detta år. Eventuellt också att de sätter samma drivlina i någon ytterligare modell.
- Större NA motor än 850, t.ex. 920. Jag tror att BRP kommer vilja konkurrera med Polaris 9R-motor, så jag tror att det kommer att komma en större NA tvåtaktare än 850. Tror att den kommer även till Lynx, redan från första året. Antagligen i Shredder- och Xterrain-modellerna först, senare till maskinerna med kortare matta.
- 600 EFI i fler modeller, för att kunna få fler modeller som ligger i en lägre priskategori. Lär vara ett vinnande koncept tänker jag. Eller att man till och med stoppar 600R E-tec i vissa modeller som blir lägre prissatta.
- Lägre priser över hela modellprogrammet (lär inte hända tyvärr).
- Uppdaterat chassie för bredbandarna (bredare variant av Radien2), som har lite smalare kåpor, bättre lampor, fyra motorfästen etc.
- Alternativet att välja till växellåda till Lynx Brutal.
- Alternativet att välja till en 4100/165" matta till Lynx 49 Ranger Pro (fortfarande med samma boggie som Boondocker/Shredder).