Lynx 2026

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
277
106
43
Vittangi
Nu ikväll, 19 februari, är det dags igen. Lynx presenterar sina modeller för 2026, livelanseringen börjar kl. 18.

Vad tror ni kommer presenteras? Vad hoppas ni på?

Vad jag tror:
  • Uppdaterad elskoter samt samma drivlina i fler modeller. Förra året så presenterade de ju sin första elskoter, det lär säkert komma en uppdaterad variant med längre räckvidd detta år. Eventuellt också att de sätter samma drivlina i någon ytterligare modell.
  • Större NA motor än 850, t.ex. 920. Jag tror att BRP kommer vilja konkurrera med Polaris 9R-motor, så jag tror att det kommer att komma en större NA tvåtaktare än 850. Tror att den kommer även till Lynx, redan från första året. Antagligen i Shredder- och Xterrain-modellerna först, senare till maskinerna med kortare matta.
  • 600 EFI i fler modeller, för att kunna få fler modeller som ligger i en lägre priskategori. Lär vara ett vinnande koncept tänker jag. Eller att man till och med stoppar 600R E-tec i vissa modeller som blir lägre prissatta.
Vad jag hoppas:
  • Lägre priser över hela modellprogrammet (lär inte hända tyvärr).
  • Uppdaterat chassie för bredbandarna (bredare variant av Radien2), som har lite smalare kåpor, bättre lampor, fyra motorfästen etc.
  • Alternativet att välja till växellåda till Lynx Brutal.
  • Alternativet att välja till en 4100/165" matta till Lynx 49 Ranger Pro (fortfarande med samma boggie som Boondocker/Shredder).

jimmyu

Aktiv medlem
21 okt 2007
55
16
8
Bli intressant se vad dom kommer med för nåt, är lite sugen på en Brutal så får se om det blir nån uppdatering där som lockar.

jimmyu

Aktiv medlem
21 okt 2007
55
16
8
Man verkar ju få lite mer för pengarna vad gäller Brutal 2026 så man blev ju inte mindre sugen.

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
452
87
28
norrland
Jaså vad har varit problemet haft 2 st Lynx på rad nu och dom har funkat väldigt bra. Vad jag såg kom inga stora nyheter och ganska liten prishöjning också för ovanlighetens skull.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.265
1.087
113
Stora Blåsjön
Jaså vad har varit problemet haft 2 st Lynx på rad nu och dom har funkat väldigt bra. Vad jag såg kom inga stora nyheter och ganska liten prishöjning också för ovanlighetens skull.
Motorn har väll fungerat bra förutom släkta stift 2gg och dom är inte roliga att byta ute på gården när det kräksnöar och man tänkt köra.
Annars är det handtag som sitter dåligt, dåligt materialval då de slits ner snabbt. Viktbussningarna i primären slut efter 100mil. Klatter med dessen, ibland har den inte känt igen den.
Nitar i fotsteg som blivit lösa. Sen dessa rullar i sekundären, nu hann jag inte knäcka dessa men det lär säkert ske snart...
Detta på en shredder 850 turbo.
Sen har jag en skidoo tundra också och den är väll egentligen inge bättre men den kostade bara 88000 helt ny så man har inte lika stora krav på den mot lynxen för 250k, så tundran är jag däremot väldigt nöjd med.

men priserna är somsagt helt galna nu, 287k för en ny shredder, vad motiverar det att beställa en ny sådan mot att köpa en helt ny osåld 23-24 för 100k mindre nu?

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
452
87
28
norrland
Usch lät inget vidare bytte rullar och shoot enhet på Boondocker -19 jag hade på garantin naturligtvis körde nog närmare 500 mil med den. Nuvarande Ranger 49 pro 600 -24 har bara gått och ligger runt 340 mil nu inte ens justerat remmen men det kan dom ha gjort på service men inget jag märkt däremot märks det att det inte blir dammigt runt primären trots att jag dragit en del sladd i låg hastighet.