Hittade ingen tråd för detta, så jag skapar en. Vad tror ni om Polaris 2026?
På RMK så är väl det största att det kommer en LE (Limited Edition) variant med lite extra prylar och att 7S displayen är standard på alla modeller. Annars inte så värst mycket nytt.
På ledmaskinerna så är det någon ny slags bakfjädring på XCR som heter "Long Tail". Har inte läst in mig desto mer på vad det är för något.
På de halvlånga maskinerna, Switchback, så kommer det någon ny modell som heter Switchback Assault Escape. Den ska tydligen låna komponenter från RMK och blir väl därmed mer kapabel i lössnö får man anta.
Kanske mest intressant för mig personligen, som börjat bli gubbe och intressera mig för sådana skotrar, är att Polaris Voyageur återkommer med 155" (smal) matta och även med 2" kammar. Har en boggie som är uppåtvinklad i bakkant (BackTrak15), så den bör gå att backa med. TrailBreaker skidor som är lite bredare och ska gå att backa bra med. Kommer endast med 650. Kommer en Nordic Pro variant av den med bättre stötdämpare etc. Polaris säger att den ska vara bra att dra med. Men. Något som jag inte blir klok på är om den även har en luftkylare/kylfläkt? Står inget om det någonstans och det tänker jag är en förutsättning för att kunna dra bra med den.
Titan kommer nu med 850-motorn istället för 650 samt nytt för i år så får även S4-motorn flytta in i den bredare Matryx-plattformen. Kommer också i en Nordic Pro variant.
Både Voyageur och Titan tycker jag är riktigt snygga detta år i sina Nordic Pro-varianter, även om det förstås är subjektivt. Hade inte haft något emot någon av dem (förutsatt att Voyageur har luftkylare/kylfläkt). Men i likhet med Ski-doo och Lynx så är ju priserna höga för årsmodell 2026. Det lönar sig definitivt mer att leta kvarblivna modeller av 2024 eller 2025 eller begagnade maskiner med få mil, om man inte absolut känner att man måste ha senaste årsmodellen eller helt ny skoter.
På RMK så är väl det största att det kommer en LE (Limited Edition) variant med lite extra prylar och att 7S displayen är standard på alla modeller. Annars inte så värst mycket nytt.
På ledmaskinerna så är det någon ny slags bakfjädring på XCR som heter "Long Tail". Har inte läst in mig desto mer på vad det är för något.
På de halvlånga maskinerna, Switchback, så kommer det någon ny modell som heter Switchback Assault Escape. Den ska tydligen låna komponenter från RMK och blir väl därmed mer kapabel i lössnö får man anta.
Kanske mest intressant för mig personligen, som börjat bli gubbe och intressera mig för sådana skotrar, är att Polaris Voyageur återkommer med 155" (smal) matta och även med 2" kammar. Har en boggie som är uppåtvinklad i bakkant (BackTrak15), så den bör gå att backa med. TrailBreaker skidor som är lite bredare och ska gå att backa bra med. Kommer endast med 650. Kommer en Nordic Pro variant av den med bättre stötdämpare etc. Polaris säger att den ska vara bra att dra med. Men. Något som jag inte blir klok på är om den även har en luftkylare/kylfläkt? Står inget om det någonstans och det tänker jag är en förutsättning för att kunna dra bra med den.
Titan kommer nu med 850-motorn istället för 650 samt nytt för i år så får även S4-motorn flytta in i den bredare Matryx-plattformen. Kommer också i en Nordic Pro variant.
Både Voyageur och Titan tycker jag är riktigt snygga detta år i sina Nordic Pro-varianter, även om det förstås är subjektivt. Hade inte haft något emot någon av dem (förutsatt att Voyageur har luftkylare/kylfläkt). Men i likhet med Ski-doo och Lynx så är ju priserna höga för årsmodell 2026. Det lönar sig definitivt mer att leta kvarblivna modeller av 2024 eller 2025 eller begagnade maskiner med få mil, om man inte absolut känner att man måste ha senaste årsmodellen eller helt ny skoter.