Inatt/dag kom det ca 3dm snö. Det mesta har packats ihop och smält bort men en hel del ligger fortfarande kvar
Fick 5-7cm under morgonen i älvsbyn, börjar inte vara så mycket kvar nu ;/ men har ju stugan bara en bit utanför arvidsjaur så snart kanske man kan starta bettan, var ju ut dagen före första december förra året och körde, dock bara nere på isen. var bara 10cm snö då :/Inatt/dag kom det ca 3dm snö. Det mesta har packats ihop och smält bort men en hel del ligger fortfarande kvar
Haha nja, skulle nog helre velat att snön försvinner igen och att det blir 15-25 minus varje dag i 3-4 veckor så isarna får frysa ordentligt, sen kan de börja snöa, annars kommer vi se mer drunknings olycker i vinter pga bristande isar och mycket vakar...Tyvärr så har vi näst intill ingen is :/ temperaturen ligger just nu strax under noll strecket. Får hoppas att den snö som kommit nu stannar kvar
Krokträsk? :O vid laduberg? nämen!!! där körde man mycket skoter när man var liten både mormor och moster bor där! , men lauker ligger 6½mil efter arvidsjaurs vägen när du kommer i stor rondellen i älvsbyn och svänger in mot arvidsjaur eller 3 mil utanför arvidsjaur mot älvsbyn om man så vill sägaenbergg Hört talas om det men ingen aning var det ligger
Själv kör jag runt Krokträsk
Inte vågat dig uppÅH!! har vart till stenträsk två gånger förra vintern men inte vågat mig upp på akka! men i vinter då ***** väldigt fint där på vintern och måste ju vara underbar utsikt från toppen! längtar!
Du kan även hyra dig en husvagn uppe på Vittjåkk.Vad finns det för boende i närheten av akka ? länkar ?
körde i vintras skoter från lauker till arvidsjaur, ca 3-3½ mil. väl inne i arvidsjaur kunde man ju köra vart som hellst typ! :O (första gången på skoter i arvidsjaur) sen tog jag leden bakom mellanströms upp mot akka och vitt, Och inte är de då 2 mil dit? Tyckte de tog 10min med skoter! Hör gärna av er som är sugen på att komma upp ifall de blir nån skoterträff eller utflykt så kommer jag gärna från lauker å möter er i samhället så kanske man kan få sig en liten guidning av nån runt akka och vittjok osv, och bara allmänt få sig en liten trevlig skoter tur och få träffa lite folk! Mvh // RobinVad finns det för boende i närheten av akka ? länkar ?
Hela helgen har varit dimmig i A-jaur, med duggregn och snö omvartannat.förlåt för dubbelpost men glömde fråga en sak, Stig_larsson, om du har tid och tillfälle kanske du kan lägga upp några bilder efter helgen så man ser hur det ser ut just nu på stenträsk å akka!!
Stenträsket ligger ju bara 8 km fågelvägen från A-jaur, så jag går dit lite då och då, rakt genom skjutfältet. Blir en fin liten promenadKom att tänka på bilderna du tar från stenträsket
Hur tar du dig dit?, går det någon väl alldelens brevid sjön som jag har missat eller får du gå en bit?