Precis. Sen kan jag ju säga att den vikt som nu finns inte känns av när man kör srx:en. Otroligt vad dom har trollat japanerna med viktfördelningen!
håller med han åvanför ! jag har sj åxå en srx 700 98 som är lite småtrimmade me pipor å nya burkar å v-kitt.... köp en srx om du gillar den du kommar att bli nöjd !! å ja fattart inte vad alla menar med att dom inte går 1meter utanför leden :S ja ha orginlamattan på me typ 0 kammar kvar å den går helt utmärkt i lössnön ( inte om man börjar prata 2 meter å så men ) .. man måste bara lära sig att köra den
Lära sig att köra den = Full gas oavsett terräng?
En Polare hade en Srx med 32mm matta som man fick bära hela tiden..
En annan polare har en Sxr 700 och den går av ngn anlednig betydligt bättre i snö. De är ju visserligen högre, men skillnaden i framkomlighet är rätt stor...
problemet med srxen är att den hänger sig på fotstegen på grund av att den är så låg orginal. plus att boggien är så hårt kopplad, det gör att den häldre ploggar sig fram.
jag valde att höja min srx och det blev som dag och natt, och nu ska jag även bygga om boggien så att den blir okopplad.
så det blir roligt att se hur det kommer fungera.