Srx 700 sanning eller myt?

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Precis. Sen kan jag ju säga att den vikt som nu finns inte känns av när man kör srx:en. Otroligt vad dom har trollat japanerna med viktfördelningen!

AKTIV PANTHER LÅNG

Aktiv medlem
9 mar 2007
58
0
1
ö-vik
håller med han åvanför ! jag har sj åxå en srx 700 98 som är lite småtrimmade me pipor å nya burkar å v-kitt.... köp en srx om du gillar den du kommar att bli nöjd !! å ja fattart inte vad alla menar med att dom inte går 1meter utanför leden :S ja ha orginlamattan på me typ 0 kammar kvar å den går helt utmärkt i lössnön ( inte om man börjar prata 2 meter å så men ) .. man måste bara lära sig att köra den :D

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Tänk om yamaha kunde göra en jubileumsskoter av srx:en, typ vit,gul,svart lr vit,röd,svart o.s.v och ruskigt påkostad, med matrial så som titan,magnesium,kevlar lr andra extrema metaller och kompositmatrial som vi vanliga dödliga inte känner till, och tillverkas bara i ett fåtal exemplar, men den skulle nog kosta en satans massa pesetas men det finns säkert nån som skulle betala.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
håller med han åvanför ! jag har sj åxå en srx 700 98 som är lite småtrimmade me pipor å nya burkar å v-kitt.... köp en srx om du gillar den du kommar att bli nöjd !! å ja fattart inte vad alla menar med att dom inte går 1meter utanför leden :S ja ha orginlamattan på me typ 0 kammar kvar å den går helt utmärkt i lössnön ( inte om man börjar prata 2 meter å så men ) .. man måste bara lära sig att köra den :D

Lära sig att köra den = Full gas oavsett terräng?

En Polare hade en Srx med 32mm matta som man fick bära hela tiden..
En annan polare har en Sxr 700 och den går av ngn anlednig betydligt bättre i snö. De är ju visserligen högre, men skillnaden i framkomlighet är rätt stor...

jeens

Välkänd medlem
23 maj 2006
120
0
6
problemet med srxen är att den hänger sig på fotstegen på grund av att den är så låg orginal. plus att boggien är så hårt kopplad, det gör att den häldre ploggar sig fram.
jag valde att höja min srx och det blev som dag och natt, och nu ska jag även bygga om boggien så att den blir okopplad.
så det blir roligt att se hur det kommer fungera.

AKTIV PANTHER LÅNG

Aktiv medlem
9 mar 2007
58
0
1
ö-vik
nej inte full gassss ! lr de beror på vart man gör och hur det ser ut som
Lära sig att köra den = Full gas oavsett terräng?

En Polare hade en Srx med 32mm matta som man fick bära hela tiden..
En annan polare har en Sxr 700 och den går av ngn anlednig betydligt bättre i snö. De är ju visserligen högre, men skillnaden i framkomlighet är rätt stor...

skoternörden

Välkänd medlem
9 okt 2006
260
0
16
Haparanda
problemet med srxen är att den hänger sig på fotstegen på grund av att den är så låg orginal. plus att boggien är så hårt kopplad, det gör att den häldre ploggar sig fram.
jag valde att höja min srx och det blev som dag och natt, och nu ska jag även bygga om boggien så att den blir okopplad.
så det blir roligt att se hur det kommer fungera.

Hur höjde du din srx?, har samma problem med min sx-97.