Handla från USA!

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Är det någon som har erfarenhet från Sled Parts, har tänkt beställa lite grejer därifrån.
Eller finns andra bättre (billigare) ställen att köpa Ski-doo grejer från?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Devin på Sled-Parts har jävligt bra priser och är inte inkonsekvent när det kommer till varudeklarationen.
Han verkar kunna ta hem det mesta, iaf.
Enda negative jag har att säga om honom är att det är "poor communication". Han är inte så snabb på att svara, och när han väl svarar så är det väl inte riktigt svar på frågan man hade. Det är alltså inte servicen det är fel på, utan han kollar väl inte alltför ofta mejlen.
Men i övrigt kanon!

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Då måste jag haft tur, fick svar efter en halvtimme efter jag skickat mail på lördagsmorgonen. Tänkte bla. köpa en Tekvest men den hade han inte hemma i min storlek utan den skulle komma in om tre. fyra veckor.

Tänkte köpa en 44mm matta oxå men den gick han bet på, får leta på annat ställe.
Är det nån som köpt en matta från USA och kan rekomendera en handlare?

Då är det inga problem med att leveranser inte stämmer eller nåt annat då?
Det är ju inte så lätt att returnera om det kommit fel så det är ju viktigt att det är rätt grejjer som kommer.

Simon_

Välkänd medlem
2 okt 2006
126
0
6
Kalix
om någon ska beställa skidor så har kjmotorsports.com VÄLDIGT bra priser :)!

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Devin på Sled-Parts har jävligt bra priser och är inte inkonsekvent när det kommer till varudeklarationen.
Han verkar kunna ta hem det mesta, iaf.
Enda negative jag har att säga om honom är att det är "poor communication". Han är inte så snabb på att svara, och när han väl svarar så är det väl inte riktigt svar på frågan man hade. Det är alltså inte servicen det är fel på, utan han kollar väl inte alltför ofta mejlen.
Men i övrigt kanon!
Word! Skulle inte kunna säga det bättre själv. Har själv beställt därifrån ett par gånger och jag är helnöjd trots fördröjningen på mailen.

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Hallå, hade tänkt beställa en "O`neal monster energy" hjälm från staterna. Själet är att just den modellen ej finns i Sverige, (Eller?) Därför undrar jag ungefär hur lång leveranstid det brukar vara och vad frakten kan kosta för en hjälm, 3 pound. Har mejlat men inte fått svar än därför vänder jag mig mot er :) mvh

4

426H

Tänkte bla. köpa en Tekvest men den hade han inte hemma i min storlek utan den skulle komma in om tre. fyra veckor.
Jag köpte en tekvest trail pro från Dan på theoutdoorshop i förra veckan. Han tar hem på en dag.

Supersport skrev:
Om man beställer från usa blir det inte massa tullavgifter och grejer??
Jo, det är några procents tull men det som kostar är momsen, 25% på det värde som säljaren skriver på paketet+frakten. Brukar gå bra att diskutera detta med säljaren. ;)
Dessutom tar posten 100 kr avgift för att du skall få nöjet att betala tull å moms.:mad: I bland har man tur och paketet slinker igenom, men det var längesen jag klarade mig nu. Posten/tullen verkar ha blivit effektivare tyvärr.
Dollarn är rekordlåg just nu (6,36) så det är bara att handla!

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Därför undrar jag ungefär hur lång leveranstid det brukar vara och vad frakten kan kosta för en hjälm, 3 pound. Har mejlat men inte fått svar än därför vänder jag mig mot er :) mvh
Kommer inte ihåg vad frakten hamnade på när jag köpte en hjälm från btosports för ett par år sedan men jag hade paket hemma här i byn som ligger långt ut i skogen på 3 (!) dagar.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag måste ändra mig om Devin @ Sled-Parts:
Han är FÖR***** dålig på att svara på mail. =)

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
prova www.bobscycle.com i Minneapolis de har det mesta man kan önska sig,mc,atv,skoter,kläder alla kategorier.
jag var där i fjol och förstod plötsligt känslan min fruga får när hon nalkas ikea :) brände 25000 på ett besök som ni förstår så fick jag betala straffavgifter pga för tungt bagage på hemvägen
men det är halva priset eller billigare i staterna om man handlar prylar "made in the usa"så det blev ju ett varu värde av minst 50000 + :D

braap

Välkänd medlem
25 nov 2006
394
0
16
Om man beställer en hjälm, vad kan frakten (ungefär) totalt hamna på då?
Någon som vet nån krångelfri sida med mycket hjälmar, är en oneal monster helmet ja ska ha. tack för svar. :)

4

426H

Hallå, hade tänkt beställa en "O`neal monster energy" hjälm från staterna. Själet är att just den modellen ej finns i Sverige, (Eller?) Därför undrar jag ungefär hur lång leveranstid det brukar vara och vad frakten kan kosta för en hjälm, 3 pound. Har mejlat men inte fått svar än därför vänder jag mig mot er :) mvh
Det finns One Kombat hjälmar med Monster-reklam för 1899 kr på ridestore.se

Fast du borde ju få betalt om du skall köra omkring med reklam. ;)

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
Jo nu är det så att jag tänkt beställa en matta från Tracksusa och undrar om det är någon fler som är intresserad.
Dom skickar bara om jag kan få ihop 4 eller helst 5 mattor. Priset för den jag vill ha är 490 dollar (136*15*1,75" eller 345*38* 44mm ) Ett annat prisexempel 16 x 137 x 1.75---2.86 delning 510 dollar som passar Renegade -08
En "vanlig" matta 307*38 44mm kostar 450 dollar vilket blir med dagens kurs knappt 3000:- plus moms och tull 27% totalt ca:3810:- plus frakt då som blir billigare ju fler man beställer.
Skulle gissa att det kan bli 4500:- inkl. frakt med det måste jag givetvis veta exakt innan beställning.

Den som är intresserad, helst i Umeå området för att kunna betala och hämta enkelt, kan Pm´a mig

6031

Semi PRO sledder
21 jun 2006
95
0
0
Norrbotten
Visst är det billigt i USA. Men det finns (1) riktigt billig och bra leverantör i Sverige också.
Jag kollade in Stenmarksmaskin.se.
Lite prisexempel:
345x38 - 44mm = 5995 kronor
348x41 - 44mm (renegade800)= 5995 kronor
307x38 - 44mm = 5495 kronor
Fraktfritt med bussgods.

Det är visserligen lite dyrare än att handla från USA.
Men fördelarna är:
*Du har garanti om det skulle vara något fel på mattan.
*Du kan byta om det skulle bli fel matta.
*Snabb leverans.

Jag vill inte avstyra från att göra bra klipp på mattor i USA.
Men jag vill upplysa er om att det finns EN svensk leverantör som är extremt duktig på mattor och variatorer.
Jag köper alltid mattor i Tärnaby.