Har en ac f7 -03 o dom saknar ju nödstopp i form av lina och de skulle ju inte varit helt galet o ha ibland så frågan är, vart hittar man lina o kontakt för skoter montering..?
Mvh
Mvh
Detta finns som original tillbehör hos din Arctic Cat handlareHar en F7 ( 2003 ) och den saknar ju nödstopp i form av lina och de skulle ju inte varit helt galet o ha ibland så frågan är,
vart hittar man lina o kontakt för skoter montering..?
Mvh
Men dom öppnar väl i morgon?tack för svar o ja dödmansgrepp menade jag..
startuning va ju billigt så får testa de! o bor bara ett par 100m där ifrån.. fast såg nu att butiken va stängd haha
Parallellt över nyckeln.lånar en gammal tråd,
vars kopplar man in kablarna i skotern?
OK, försök då inte göra det själv...paralellt?
Det är inte alls säkert att du ska parallellkoppla. Har skoterns dödarkrets brytande funktion måste även dödmansgreppet vara brytande vid aktivering, samt ska det seriekopplas med nödstoppen och ev. nyckel. Är den däremot slutande så ska du ha ett slutande dödmansgrepp och parallellkoppla..
På F7 '03 ÄR det "säkert att man ska parallellkoppla".
Vilken maskin handlar det om?
F5 '03 för den delen, också...
Alla maskiner med NOI-tändning kan vi enas om, ivf.
ja justja, paralellkoppling de hade vi ju på fysiken i 7-8:an men varför seriekopplar man inte? strömmen borde ju ändå gå runt om man paralellkopplar (om man skruvar ur en lampa på en paralellkoppling slocknar ju inte alla andra...? men om man skruvar ut en lampa på en seriekoppling slocknar ju alla...?) har jag förstått rätt eller vad är det jag har förstått fel???