Köpa Nödstoppslina o kontakt?

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
Har en ac f7 -03 o dom saknar ju nödstopp i form av lina och de skulle ju inte varit helt galet o ha ibland så frågan är, vart hittar man lina o kontakt för skoter montering..?
Mvh
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Sv: Köpa Nödstoppslina o kontakt ?

Har en F7 ( 2003 ) och den saknar ju nödstopp i form av lina och de skulle ju inte varit helt galet o ha ibland så frågan är,
vart hittar man lina o kontakt för skoter montering..?
Mvh
:) Detta finns som original tillbehör hos din Arctic Cat handlare :)




.
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
tack för svar o ja dödmansgrepp menade jag..
startuning va ju billigt så får testa de! o bor bara ett par 100m där ifrån.. fast såg nu att butiken va stängd haha
 
Last edited:

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
tack för svar o ja dödmansgrepp menade jag..
startuning va ju billigt så får testa de! o bor bara ett par 100m där ifrån.. fast såg nu att butiken va stängd haha
Men dom öppnar väl i morgon?:rolleyes:
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Dom säljer sånna överallt !

Men ett tips av mej är att köpa dödmansgreppet som vanligtvis sitter på båtar, då är det inte en pigg som ska tryckas ner för att den ska gå utan det är en plastbit som blir klämd uppe och när man rycker bort "snöret" så åker plastbiten ner och motorn stannar.

Kanske lite dålig förklaring men ska försöka hitta en bild.
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
vet hur båt grejen ser ut..
men la in en edit att jag köpt:
*Senaste redigerad av xcOOb den 29-10-2007 klockan 20:38. Anledning: fixat från duells hos min ÅF, 200kr..*

o startuning butiken va stängd för gott ;)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
Det är inte alls säkert att du ska parallellkoppla. Har skoterns dödarkrets brytande funktion måste även dödmansgreppet vara brytande vid aktivering, samt ska det seriekopplas med nödstoppen och ev. nyckel. Är den däremot slutande så ska du ha ett slutande dödmansgrepp och parallellkoppla..
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det är inte alls säkert att du ska parallellkoppla. Har skoterns dödarkrets brytande funktion måste även dödmansgreppet vara brytande vid aktivering, samt ska det seriekopplas med nödstoppen och ev. nyckel. Är den däremot slutande så ska du ha ett slutande dödmansgrepp och parallellkoppla..

På F7 '03 ÄR det "säkert att man ska parallellkoppla".
Vilken maskin handlar det om?

F5 '03 för den delen, också...

Alla maskiner med NOI-tändning kan vi enas om, ivf.
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
ja justja, paralellkoppling de hade vi ju på fysiken i 7-8:an :D men varför seriekopplar man inte? strömmen borde ju ändå gå runt om man paralellkopplar (om man skruvar ur en lampa på en paralellkoppling slocknar ju inte alla andra...? men om man skruvar ut en lampa på en seriekoppling slocknar ju alla...?) har jag förstått rätt eller vad är det jag har förstått fel???
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.258
79
48
Övik
På F7 '03 ÄR det "säkert att man ska parallellkoppla".
Vilken maskin handlar det om?

F5 '03 för den delen, också...

Alla maskiner med NOI-tändning kan vi enas om, ivf.

Saken är ju klar, flickan är far till barnet!


ja justja, paralellkoppling de hade vi ju på fysiken i 7-8:an :D men varför seriekopplar man inte? strömmen borde ju ändå gå runt om man paralellkopplar (om man skruvar ur en lampa på en paralellkoppling slocknar ju inte alla andra...? men om man skruvar ut en lampa på en seriekoppling slocknar ju alla...?) har jag förstått rätt eller vad är det jag har förstått fel???

Det beror helt på hur tillverkaren valt att bygga tändningen. Det är absolut enklast att forstätta som det tidigare är gjort, annars får du göra om allt från början