vad har ni gjort me skotrarna inför vintern?

D

Deleted member 9532

Dragit i startsnöret för att lyssna på ljudet;)
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
EVEREST 340 -77
uppgraderade den litte 16 cm höjjare och fatbar . ny dyna ( zr 440) förra sög ny fjädring framm från blad till öhlinare a armar och allt sånt skit .rmk 166 boggie lång som faann 56mm kammar
förstärkt ramen ny variator och en komplätt rev 800 pro motor i han toppar cirka nja va ske man sääg 210 kanske bäst av allt bytte ut klistemärkena på huven ca 180 hk:beer:
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
köpte ny ,men den ska ju förståss kittas lite
*orange ruta med svarta flames
*oranga uzi skidor
*5"styrhöjare
*sy om o höja dynan
*xenon konvertering
*ev speedverx yrör ,pipa ,slutburk,mapning/bromsning
snyggt o styggt bygge mr green :rock:
 
B

Biosteel

tryckt ner en F7 motor med trimpipa variatorkitt högflödestratt i ett M5 chassi :)
 

enem85

Medlem
20 dec 2007
6
0
1
köpte yamen december 07.. en sxr -02

har inte blivit så mycket åka... pgr snö brist :bawling: ...
så detta har blivit nytt på min och fixat

38mm ripsaw matta
ny boggi axel fram plus plast bussningar
slides
alla kullager i boggin
lager på drivaxel och kjedjehuset
powermad handtagsskydd.. vit,svart.. blev bra =)
och en 3tums styrhöjare

sen har fixat två el fel som var på den.. som dödarknappen och bromslyset

skulle gärna ha dit en slutburk också... så man får njuta lite mer av yamahas tre cylindriga lugnande sång =)

hade gött alle skoterfantaster
 

Leatherface

Välkänd medlem
1 mar 2005
182
0
6
41
Gällivare
Renegade 800 -06:
Plockat chassiet helt rent från alla grejer och rengjort/besiktat.
Bytt kolvar, 1 cylinder, vevlager och packninger i motorn.
Bestyckat upp på lågfarten.
Bytt samtliga lager i boggien.
Tvättat och fixat.

Nytro MTX -08:
Bytt styrstång
Bytt till högre styrhöjare
Monterat goldfinger
Monterat handskydd
Monterat xenon
Demonterat xenon
Monterat xenon igen
Kapat fotbrädorna
Modifierat en R1 kolfiberljuddämpare och monterat.

Så, det var väl ungefär det jag har gjort hittils.
 

Easy360s

Välkänd medlem
Rev 440 -03

Köpte den skuren sedan dess har jag bytt:

*Kolv
*Grenrörs packning
*Stora tanken
*Skidkrokar
*Kåpset
*Slides
*Fly Styrhöjare
*Fly freeride Styre
*Bestyckat om
*Köpt verktygssats
*Extra tändstift
*Extra rem och rem hållare

Det var hittils, blir säkert något mer kul också :)
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Renegade 800 -06:
Plockat chassiet helt rent från alla grejer och rengjort/besiktat.
Bytt kolvar, 1 cylinder, vevlager och packninger i motorn.
Bestyckat upp på lågfarten.
Bytt samtliga lager i boggien.
Tvättat och fixat.
......
Så, det var väl ungefär det jag har gjort hittils.
2-takt ;-)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Zr 900 -03:
Bytt båda kolvarna
Svettsat + nytt nikasil i ena cyllen.
Nya insugsgummin.
Ny wier till ena APV porten.

Böt bort den mot en F6 -06 och på den har ja bytt till ett biltema styre, förlängt bromsslangen, sportech handskydd, tagit bort rutan.
 

Burren

Välkänd medlem
14 apr 2008
110
0
6
34
Gävle
Jag har köpt en Snopro 440 med en F5 motor i =)

Det ska bli oerhört roligt att provköra den :D
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Slängt bort kränghämmarn
släppt på balataremmen
slängt på styrhöjjare och universalfatbar mini alessi tror jag det hette
förlängt div kablar, wirar, slangar.
smort upp den
gasat av mig på gräs och vatten
inte spec mkt då jag hade tänkt göra mkt mkt mer på den.. men med dagens ekonomi så..
men måste köpa ny rem och renovera variatorn nu innan man börjar att köra, kommer ju annars bli galen om snön vräker ner å remmen är skit..

har lust att sälja den nu pga indy-trippel :evil:
 

mafor

Välkänd medlem
10 jul 2008
144
0
6
piteå
Den nya summit 800:an får en liten makeover direkt:p

*Blå lyktsköldar
*vita slp skidor med blå krokar
*vit bukplåt
*vita handkåpor
*TIKKA burk
sen blir det säkert mer godis:rock:
 

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Blev klar med skotern härom dagen.
Tänkte berätta lite vad jag har gjort på maskinen.
Det började efter en fjäll tur i Mars.På vägen hem var det ett slask väder utan dess like.Fast man hade kapell på så var det grus i hela boggien och motor utrymmet.
Började plocka lös lite saker för att göra rent.Sedan vet alla som tycker om att skruva med saker att det brukar ha en förmåga att spåra ur när man ska göra nått, det hände även mig.Det började med en tanke på att byta till en 440 dyna när den ändå var bortplockad.Sedan var snöbollen i rullning.Tog isär skotern totalt.Passade även på att ta bort lite "onödiga" grejer på skotern.El-starten, krängnigshämmar staget, dekalerna och pakethållaren+bromslyset fick stryka på foten.Sedan blev det rengöring och glasblästring av boggie, chassiet och framvagnen.Fick tag på billig pulver lackering genom en kompis.Nu till vad som sitter maskinen.440 lyftbåge, 440 stänklapp, 440 dyna, 440 styre, 440 ruta, 440 styrstång ca 2" högre än orginal, 440 förstärkningar i framvagnen och i boggien, 440 variator rem, bukskydd, Powder Pro skidor, Power Madd handskydd, bytt från orginal 10 kuggs drivhjul till 9 kuggs No-Slip drivhjul, plast bussningarna i framvagnen är utbytta mot mässingsbussningar(grym skillnad), S8X variator kit från Dynamo Joe, orginal skräp reedsen är utbytt mot boysen rad valves, alla lager i boggien, drivaxeln och kedjehuset är uttbytta mot SKF lager, Ski-doo orginal spade(orginal gul, men nu är den svart)med såg+fäste under huven, stora luft intag i huven och på sido kåporna från www.jcscustomvents.com , lättvikts slutburk, låter fint inte för högt, fixat så att sekundären inte är fixerad utan är rörlig i sidled, har flyttat om reglagen
så jag har 440 ljus switch och dödar knappen från en XP på styret och hand, tum värmar switchar från en summit XRS och en RER knapp från en 02:ans Renegade som sitter på konsolen brevid tank locket, 44mm matta, 2 st orginal 4,5" styr höjare som är i hop monterade kan lätt ta bort 1 styrhöjare om man vill ha den lite lägre.
Har bara hunnit med ca 600m, men det lovar gott.
För att slippa riva skotern igen pga grus och slask har jag inhandlat mig en 4P Big twin med kåpa.
Detta är vinterns version, kommer förmodligen att bygga om den igen till sommaren igen om det inte blir en ny maskin.
Här är lite bilder på bygget.

http://www.pixbox.se/usr_show_id151325_page0_order1.html
 

NightvisionFilms

Aktiv medlem
6 nov 2008
50
0
1
Brände
Blev klar med skotern härom dagen.
Tänkte berätta lite vad jag har gjort på maskinen.
Det började efter en fjäll tur i Mars.På vägen hem var det ett slask väder utan dess like.Fast man hade kapell på så var det grus i hela boggien och motor utrymmet.
Började plocka lös lite saker för att göra rent.Sedan vet alla som tycker om att skruva med saker att det brukar ha en förmåga att spåra ur när man ska göra nått, det hände även mig.Det började med en tanke på att byta till en 440 dyna när den ändå var bortplockad.Sedan var snöbollen i rullning.Tog isär skotern totalt.Passade även på att ta bort lite "onödiga" grejer på skotern.El-starten, krängnigshämmar staget, dekalerna och pakethållaren+bromslyset fick stryka på foten.Sedan blev det rengöring och glasblästring av boggie, chassiet och framvagnen.Fick tag på billig pulver lackering genom en kompis.Nu till vad som sitter maskinen.440 lyftbåge, 440 stänklapp, 440 dyna, 440 styre, 440 ruta, 440 styrstång ca 2" högre än orginal, 440 förstärkningar i framvagnen och i boggien, 440 variator rem, bukskydd, Powder Pro skidor, Power Madd handskydd, bytt från orginal 10 kuggs drivhjul till 9 kuggs No-Slip drivhjul, plast bussningarna i framvagnen är utbytta mot mässingsbussningar(grym skillnad), S8X variator kit från Dynamo Joe, orginal skräp reedsen är utbytt mot boysen rad valves, alla lager i boggien, drivaxeln och kedjehuset är uttbytta mot SKF lager, Ski-doo orginal spade(orginal gul, men nu är den svart)med såg+fäste under huven, stora luft intag i huven och på sido kåporna från www.jcscustomvents.com , lättvikts slutburk, låter fint inte för högt, fixat så att sekundären inte är fixerad utan är rörlig i sidled, har flyttat om reglagen
så jag har 440 ljus switch och dödar knappen från en XP på styret och hand, tum värmar switchar från en summit XRS och en RER knapp från en 02:ans Renegade som sitter på konsolen brevid tank locket, 44mm matta, 2 st orginal 4,5" styr höjare som är i hop monterade kan lätt ta bort 1 styrhöjare om man vill ha den lite lägre.
Har bara hunnit med ca 600m, men det lovar gott.
För att slippa riva skotern igen pga grus och slask har jag inhandlat mig en 4P Big twin med kåpa.
Detta är vinterns version, kommer förmodligen att bygga om den igen till sommaren igen om det inte blir en ny maskin.
Här är lite bilder på bygget.

http://www.pixbox.se/usr_show_id151325_page0_order1.html



Det där är den snyggaste rev jag nånsinn sett! sjukt snyggt gjort av dig, hoppas den går fint i vinter :D
 
D

Deleted member 9532

Tagit ut den ur ladan och ställt den på två pallar. Har kört den ca 2 meter på grus...