Nu kommer ett till sånt där mastodont inlägg igen........ sorry.....
Polaris-Jimmy: menar att man fortfarande tillverkar 340cc motorer. Ja och nej. Polaris har en uthyrningsmaskin 340 Transport.
Detta är dock en modell som troligen tillverkats i mycket stor upplaga 2007 och därför finns kvar som 2008 års modell. Men den nytillverkas inte.
Borge: Menar att REV -08 har en 440 cc modell.
Jag misstänker att Borge har tittat lite fel på årsmodellerna. REV finns inte som 2008 årsmodell. Dom döpte om den till XP. Men man kanske kallar den REV fortfarande, (jag vet inte)
XP finns endast som 600 och uppåt.
Tävlingsklass:
Robin och PolarisIQ hade lite funderingar i tävlingsklasser. 600 open Junior och Open Mod.
Det finns en klass som passar in. PRO OPEN. Här får man köra med vilken skoter och trimningsgrad som helst. FÖRUTSATT att man har max 600cc.
Att sedan göra en klass OPEN Junior. Är nog lite "overkill".
Det finns idag klasser för samtliga 16-20 åringar. Från Fläkt 600 via (pro)Stock 600 till (pro)Open 600 och i Backe finns även Racing 1000.
Fläkt 600: Den klassen är faktiskt en riktigt rolig klass att tävla i.
Som gröngöling ute på tävlingsbanan så är 600 fläkt en snabb skoter.
JAG GARANTERAR. Det finns ingen. OCH JAG MENAR INGEN bana eller nybörjare som kan hålla stump ett helt varv på någon skotercrossbana i hela världen.
Skotern går för fort och då får ni ha vuxit upp med en skoter i ändalykten, det spelar ingen roll. 5000 mil på skoter i terrängen kan inte jämföras med 1250 meter på en skotercross bana med fasttejpat gashandtag.
Inte ens på en 340 från 1982.
MEN för er tävlingssugna ungdomar. Samt Konan som tyckte att det var synd att SnoX lagt ner.
www.snox.se
Kolla in den sidan. Dom lever och ska köra en backtävling och har dessutom hittat på en klass till i backe.
Sport Stock.
Där ska inga etablerade tävlingsförare få anmäla sig.
Man ska ha en original skoter. (Robin du platsar inte, sorry) Oavsett cc så får man ställa upp mot andra helt gröna skoterförare.
Så sluta snacka i kompisgänget om VEM som är bäst och snabbast och coolast.
Anmäl er och gör upp om saken.
LYCKA TILL :rock: