men det var ju på tv om kiruna när ni lipa häcken av er att det inte fanns någon snö
Kalix haha det regnar ju varje gång jag kommer från boden och ska hem till övertorneå
Haha om det var så välHörrö vettu i en kommun som är större än skåne blekinge och halland så finns det alltid någon som lipar. Finns alltid snö att åka på i Kiruna. Midsommarafton som Julafton
Jo det är ju förståligt pga vindförhållanden osv men allt som allt tycker jag det verkar som nederbörden av snö har inte varit så enorm nu i vinter uppe i fjällen härikring? Har själv inte kört mer än 1-2km i vinter så någon personlig syn av det hela har jag inte.Jag kör rätt mycket i vår kommun och kan säga att det varierar rätt mycket. På kalfjället är det som vanligt så att det blåst bort på många ställen. Det finns bra med snö i skogsland och fjälldalar medan många platser i högfjällen har lite snö. Stora variationer alltså.
Jag har kört i närheten i Pessinki och vart till ett ställe som heter Ruodosniemi om ställena känns igen.Jo det är ju förståligt pga vindförhållanden osv men allt som allt tycker jag det verkar som nederbörden av snö har inte varit så enorm nu i vinter uppe i fjällen härikring? Har själv inte kört mer än 1-2km i vinter så någon personlig syn av det hela har jag inte.
Och en jäkligt mild vinter hitills, lägsta temp jag varit med om hitills iår är -24 i en kallhåla vid namn Saivomoutka vid finska gränsen som kyls ner utav älven, men i stan har det varit riktigt milt tycker ja, temp mässigt.