HAHAHAHAHA.....dra på trissor vilken rebell du e alltså!
Att knocke o smocke tycker om si o så om ditt o datt kommer alltid att finnas!
DET ÄR vikt skillnad på orginal kolvar...tro mig mig jag har själv vägt dem på min labratorie våg som visar exakt...den kostar 8500 moms och visar fett exakt!!..så jag struntar i vad ngn annan påstår i teorin..den här gången e det skarpa skott som gäller!
inga sagor utan V:E.R.K.L.I.G.H.H.E.T alltså.
Sen är Wiseco inte skräp...har aldrig varit!!!...men de klarar naturligtvis inte allt!
Vet man inte skillanden mellan en smidd kolv o en gjuten kolv..orginal el inte så kan man ju börja med knyppling istället!
lägger mina kurs handskar på hyllan i denna tråd nu...då en del lågstadie elever inte verkar ha förmågan att realisera verklighet mot teori
Teori i all ära o rätt o fel bla bla...det finns flera vägar som leder till Rom...o alla e inte spik raka heller....oavsett vad jag tycker eller ngn annan...
ska man endast läsa teoriböcker blir inte många patent o uppfinningar gjorda..
Det är När uppstickar ideerna bevisar motsatsen som förståsigpåarna börjar darra på manchetten o rycka i snutte filten för medhåll..oavsett vad sanningen säger till dem!
Nu e det frågande om vetande och inte om blind tro!
Ps. om man nu ska bygga en super duper motor som ska varva humongus många varv ...över 9-10 tusen o uppåt..med kolv hastigheter över vad som e teoretiskt o praktiskt nyttigt så bör man ha snäva toleranser(HELT KLART!)..lika borrning mm mm...Men en gammal Bolinder Munktell tändkule motor fungerar nästan lika bra med en vattenfylld Nokia stövel i ena cylinder loppet..o det går att köra många år på de bya metoderna med Ds.