Rullgas

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
nån som vet vart man handlar en sån ? Går dom att få med värmare ?
Fundera på att byta på 550'n.

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
www.rinab.nu och www.jofrab.se och dom flesta skoterhandlare har det du söker och som groban skriver duells har men om det finns med värmare det tror jag inte utan man får möjligtvis köpa ett kit med dessa som man stoppar in i styret så du får värme ut i rullgasen

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
jodå det fungerar bra hade det på min gamla ski-doo och det fungerar perfekt man slipper få ont i tummen och att den domnar bort efter lång tid körning

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
det finns ju handtagsvärmare till mc så det borde ju finnas färdiga h-tvärmare till rullgas men lär ju kosta skjortan

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
dom är inte så dyr faktiskt kollade hos lelles mc i uppsala han har dessa för 495 spänn finns både 22mm och 25 mm handtag och detta är dags färska priser kollade i min mc katalog från lelles mc www.lellesmc.se hls wildcat 1000 triple

frenell

Välkänd medlem
14 sept 2007
240
0
16
är inge roligt med rullgas om man ska leka och ha sig...blir svårt att släppa gasen om man håller på att flyga av eller slå runt eller nått sånt..

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Aldig provat skoter med rulle, men bra sugen på att bygga om på min kärra. största problemet för mej som jag sett är att jag har dubbla wirar en te förgasarana å den andra te oljepumpen.
Ang. bekvämlighet och obekvälighet... Lär ju bli skönare att åka långt utan kramp i tummen och sne belastning i handleden. Och att de inte ska gå hoppa å leka med rulle fattar ja inte. Då skulle de ju sitta tumgas på alla crossar, fiddys osv... Eller?
Blir rulle så fort ja klurat ut någe smart med wirerna

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
finns en sak du kan införskaffa da loof är en splitter som sitter på arctic cat där får du enkel vajer till gasen och en till olje pumpen o till gasarna hls wildcat 1000 triple

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Aldig provat skoter med rulle, men bra sugen på att bygga om på min kärra. största problemet för mej som jag sett är att jag har dubbla wirar en te förgasarana å den andra te oljepumpen.
Ang. bekvämlighet och obekvälighet... Lär ju bli skönare att åka långt utan kramp i tummen och sne belastning i handleden. Och att de inte ska gå hoppa å leka med rulle fattar ja inte. Då skulle de ju sitta tumgas på alla crossar, fiddys osv... Eller?
Blir rulle så fort ja klurat ut någe smart med wirerna

Ja varför sitter det egentligen tumgas på skotrar som standard? Är ju som sagt rulle på crossar och de flesta andra maskiner med styre.

Enda som man kommer att tänka på direkt är att på en skoter styr man ju lite annorlunda än på en motorcykel. Blir ju mer styrutslag på en skoter medans man mer lägger ner mc´n i kurvor och inte "styr" lika mycket. Men skulle det vara någon fördel med tumgasen fastän det är så?

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
Ja varför sitter det egentligen tumgas på skotrar som standard? Är ju som sagt rulle på crossar och de flesta andra maskiner med styre.

Enda som man kommer att tänka på direkt är att på en skoter styr man ju lite annorlunda än på en motorcykel. Blir ju mer styrutslag på en skoter medans man mer lägger ner mc´n i kurvor och inte "styr" lika mycket. Men skulle det vara någon fördel med tumgasen fastän det är så?
det har med säkerheten att göra att det sitter tumgas på skotrarna för att minimera risken att gasa när man svänger med skotern därför sitter det tumgas på alla skotrar och atv maskiner:hello::hello::hello::ciao::ciao:

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
det har med säkerheten att göra att det sitter tumgas på skotrarna för att minimera risken att gasa när man svänger med skotern därför sitter det tumgas på alla skotrar och atv maskiner:hello::hello::hello::ciao::ciao:

så du svänger inte med en mc?

känns som det inte är någon skillnad alls på en mc och en skoter i den avsendet

R

Robin

De kan inte ha då om du kör efter en gropig led och handleden vill åka upp och ner ?
Vart är man stadigast, handleden eller tummen må tro?!
Att man per automatik skulle gasa mer för att leden är guppig tror jag inte alls på, på samma sätt borde en crossförare gasa mer i ett gupp på banan.

Jag har själv inte testat rullgas men man anpassar ju körningen efter maskinen och inte tvärt om.

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Vart är man stadigast, handleden eller tummen må tro?!
Att man per automatik skulle gasa mer för att leden är guppig tror jag inte alls på, på samma sätt borde en crossförare gasa mer i ett gupp på banan.

Jag har själv inte testat rullgas men man anpassar ju körningen efter maskinen och inte tvärt om.
Det var bara en tanke Varför det kanske inte satt det orginal.:(