Aldig provat skoter med rulle, men bra sugen på att bygga om på min kärra. största problemet för mej som jag sett är att jag har dubbla wirar en te förgasarana å den andra te oljepumpen.
Ang. bekvämlighet och obekvälighet... Lär ju bli skönare att åka långt utan kramp i tummen och sne belastning i handleden. Och att de inte ska gå hoppa å leka med rulle fattar ja inte. Då skulle de ju sitta tumgas på alla crossar, fiddys osv... Eller?
Blir rulle så fort ja klurat ut någe smart med wirerna
det har med säkerheten att göra att det sitter tumgas på skotrarna för att minimera risken att gasa när man svänger med skotern därför sitter det tumgas på alla skotrar och atv maskiner:hello::hello::hello::ciao::ciao:Ja varför sitter det egentligen tumgas på skotrar som standard? Är ju som sagt rulle på crossar och de flesta andra maskiner med styre.
Enda som man kommer att tänka på direkt är att på en skoter styr man ju lite annorlunda än på en motorcykel. Blir ju mer styrutslag på en skoter medans man mer lägger ner mc´n i kurvor och inte "styr" lika mycket. Men skulle det vara någon fördel med tumgasen fastän det är så?
det har med säkerheten att göra att det sitter tumgas på skotrarna för att minimera risken att gasa när man svänger med skotern därför sitter det tumgas på alla skotrar och atv maskiner:hello::hello::hello::ciao::ciao:
Vart är man stadigast, handleden eller tummen må tro?!De kan inte ha då om du kör efter en gropig led och handleden vill åka upp och ner ?
Det var bara en tanke Varför det kanske inte satt det orginal.Vart är man stadigast, handleden eller tummen må tro?!
Att man per automatik skulle gasa mer för att leden är guppig tror jag inte alls på, på samma sätt borde en crossförare gasa mer i ett gupp på banan.
Jag har själv inte testat rullgas men man anpassar ju körningen efter maskinen och inte tvärt om.