slp powder pro

Status
Stängd för vidare inlägg.

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
för er som bor i norrbotten och vill få tag på dessa skidor så finns dom hos K-Rauta i torneå för 370 euro. dom har endast svarta. kan fås med svart eller röd lyftögla

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
dessa är bara till ski-doo och lynx finns ej till andra enl hans hemsida och 3600:- är bara för skidorna ej styrstålet det kostar yttligare 1000:- så man hamnar på 4600:- för ett kmpl par powder pro skidor vilket jag tycker är lite väl mycke för ett par skidor när yngvessonsmaskin i storuman har andra plast skidor för 1995:-

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Åfan jag som har köpt 3 par skidor där som jag satt på olika skotrar en f7 en yamaha och en polaris och alla har det följt med styrstål till.
Står ju till och med på hemsidan att det följer med. Får jag fråga vad det är för skidor?

wildcat 700-92

Välkänd medlem
3 jan 2008
396
1
16
sollefteå
ooooh faan så du fick skidorna kmpl för 3600:-inkl styrstålet det är konstigt att han ej visar att han har till andra skotrar också eller måste man ringa dit för att få veta det för han uppger då det inte på sin hemsida att han har till andra skotrar det är slp powder pro dom röda jag kollade på och vet du om han skickar mot faktura ?

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
japp dom är kompletta med styrstål och monteringsplattan det är väl så att det är säkert några orginal skidor till lynx som han kan sälja till en vettiga pengar. Därför kan han garantera att dem passar på lynx och skidoo utan att göra nåt. på yamman passar dom perfekt fick göra ett schims till gummit så att inte skidorna hängde så mycket när man hoppade. på f7an så kommer jag inte ihåg riktigt mer än att jag fick kapa orginal bulten som håller i plattan för den blev för lång annars.
vet ej om han skickar med faktura. snabba och smidiga är dom att göra affärer med.

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Nån som vet vars man hittar slp skidor + styrstål billigast?
Om de är från staterna så ska ju frakt och allt räknas med såklart.

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Fiskar lite efter ett par nya styrytor till polarens M7a.
Vad gick frakten på?
$95 men då var det lite andra smågrejjer med också men dom skrev ner värdet till $100 + frakt å det gled igenom utan tull å moms :aetsch: så det vart rejält billigt. :D

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
ojjdå, dom var ju riktigt billiga på sled-parts :) kanske blir att beställa där ifrån!

MrGreen, vad gick frakten på när du köpte skidorna? blir de billigare att köpa därifrån än att köpa av stenmarks??

Och hur länge tog de innan du fick dom från och med att du beställde ?

Last edited:

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Som jag sa $95 för frakten då var det lite andra små grejer också men jag vet inte om dom påverkade fraktpriset nått och det tog ~1 1/2 vecka tills dom låg på garagegolvet.

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
okeej, då tror jag de blir att beställa därifrån!

Har kollat lite på slydog poweder hound skidor, nån som har erfarenheter av dom?
Eller om slp powder pro är bättre?
Kan inte riktigt bestämma mig vilka jag ska köpa.

Så säg gärna för och nackdelar :)

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Jag kör med slydog nu på nytron hade slp pp innan men dom blev alldeles för agressiv.
slydogsen bär bra i djupsnö men svänger dåligt men på hårda leder har jag inget att klaga på när det gäller dem.
slp pp fungerar i alla fören men kan bli lite jobbiga att köra med om det är hårt och spårigt.

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
okej okej, slydog skidorna är ju som snygga och så.. men eftersom slp pp svänger bättre så får de bli dom..

funktion får gå före stil :)

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
dom på k-rauta e inklusive styrstål. men om man nu vill ha ordentlig styrning så kastar man på Jarlastål. det gjorde jag i alla fall

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
hmmm.

att hålla på och svamla och beställa från staterna det som redan finns i närheten ter sig rätt så underligt och aningen snålt. summera ihop alla frakter + leveranstid m.m. så e det baske mig INTE värt de futtiga slantarna som sparas. nån hundring extra och man har dom samma dag. de stål som levereras till samtliga skidor oavsett märke är ändå bara att förpassa till sopkorgen och sätta på riktiga grejer under plasten. dessa tar man ju ändå me sig mellan de skotrar man har så det e ju inte så att man köper dessa varje gång man byter maskin

Kristo

Välkänd medlem
15 dec 2006
198
0
6
Järvsö
mina skidor som jag köpte från usa vart iaf ganska precis hälften så dyra som om jag skulle köpt dom i sverige. leveranstid ca 1 vecka levererat till dörren. var inte pp skidor jag köpte men men endå. slp skidorna är ju redan ganska billiga i sverige men tycker fortfarande att det är värt att köpa från usa, jag kommer iaf fortsätta att handla mina skotersaker från usa.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
hmmm.

att hålla på och svamla och beställa från staterna det som redan finns i närheten ter sig rätt så underligt och aningen snålt. summera ihop alla frakter + leveranstid m.m. så e det baske mig INTE värt de futtiga slantarna som sparas. nån hundring extra och man har dom samma dag. de stål som levereras till samtliga skidor oavsett märke är ändå bara att förpassa till sopkorgen och sätta på riktiga grejer under plasten. dessa tar man ju ändå me sig mellan de skotrar man har så det e ju inte så att man köper dessa varje gång man byter maskin

Snålt att importera? Snarare större utbud och likvärdiga lev.tider (ex. skickas från deras östkust Fredag v. 1 och kan hämtas ut här hemma Onsdag v.2. Ex2. skickas från South Dakota Tisdag v. 1 och kan hämtas ut Onsdag v.2 - och då är det lång väg inrikes hos dem, fördel handla från östkusten) - (såvida den svenska lev. inte överträffar den "generella" lev.tiden som brukar te sig till uppåt en vecka i vårt land.
En dag som denna vill Forex ha 6,23 SEK för 1 USD.

Exempel:
Sled-Parts (har inte tittat på KJ Motorsports eller ODS, men de har säkert liknande priser)tar $290 för en komplett skida + $95 frakt (säg totalt $400) = 2491,80:-
2491,80 * 1,05 * 1,25 + 100 = 3370:-

3595:- är de billigaste jag hittar på Stenmarks Maskin, och det inkluderar inte frakten.

Av erfarenhet vet jag att man inte betalar full moms+tull när man handlar från rätt ställe i USA, så 3370:- är absolut övre gräns - och då har jag ändå dragit till på totalsumman för USA-importen. (jag skulle ha gissat på runt 2500-2700:- om man gopratar lite med leverantören, och utan att riskera för mycket misstankar runt ett nolldeklarerat paket i vår tull)

De Stenmarks har till salu verkar bara finnas i två färger och endast för Ski-Doo/Lynx, så utbudet är som sagt braaaa mycket större hos jänkarna.

Last edited:

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Då betalar jag hellre 225:- mer och gynnar en svensk handlare.
Tror många uppskattar att det finns handlare/verkstäder kvar här i sverige när skotern går sönder och dylikt.

Status
Stängd för vidare inlägg.