ok! har själv en 800, då verkar dom påminna om varandra, i karraktären, och satt det en 44 på den du prova lär det inte va nå problem me fästet.jag har PROVAT c1000 och den känns robust och har bra finnish.
skönare register än dom mindre tvåtaktarna tex 600.
är mer som ett "traktor" register så det skickar hela tiden genom hela registret.
den jag körde hadde gett 175 hästar i bänken och jag blev besviken över effekten. var även 44mm matta på den.
stark var den men absolut inte rapp.
tror dock det var en -07
jag är väldigt nöjd med min 800, men som sagt det tar ett tag innan man kommer underfund med dom, tror oxå att man blir lite lurad eftersom dom drar så jämt i hela registret, det smäller inte till på samma sätt som på många andra maskiner, men det ja är ute efter är om mellan skillnaden är motiverad mellan 800-1000. går 1000 marginellt bättre eller är det stor skillnad...ne jag trodde att det skulle vara rejält att åka med men ikket.och greppet lär det ju inte vara som felade.
lät mycket mer än vad som hände.
du ska inte prova några andra modeller innan du byter?för jag blev väldigt besviken på crossfirern.men gör som du vill men tycker personligen inte om den modellen.
ok ! varför bytte du till f8 drevning ? tappa du mkt toppfart på matt bytet därför ? tycker du borde ruggigt fäste med 44..enligt snowmobils test i år så var det ruggigt grepp på 38 mattan som sitter på 08..Jag har en CF 1000 snopro -07 och jag är riktigt nöjd med den...
Enda som är gjort är att jag satt på en 44as matta och har nu F8 drevning på..
Skulle verkligen behövas en längre matta för att få ner fästet..
Soppaförbrukningen kan man inte klaga på, håller inte heller med Rotax447... Visst den är inte så jätte explosiv å de känns inte att de accar så fasligt... Ovant är det att den drar så jämt över hela registret som nämnts tidigare... å så varvar de int så mkt heller så man blir gaska lurad... Men att de går undan de kan jag lova... Har än inte förlorat ett rejs rakt fram!!
Det jag blev mest förvånad över är hur lättkörd den är i pudret, den känns inte mkt tyngre än M7an jag hade...
klart du har en 1000. testets va en 800.Jag har en CF 1000 snopro -07 och jag är riktigt nöjd med den...
Enda som är gjort är att jag satt på en 44as matta och har nu F8 drevning på..
Skulle verkligen behövas en längre matta för att få ner fästet..
Soppaförbrukningen kan man inte klaga på, håller inte heller med Rotax447... Visst den är inte så jätte explosiv å de känns inte att de accar så fasligt... Ovant är det att den drar så jämt över hela registret som nämnts tidigare... å så varvar de int så mkt heller så man blir gaska lurad... Men att de går undan de kan jag lova... Har än inte förlorat ett rejs rakt fram!!
Det jag blev mest förvånad över är hur lättkörd den är i pudret, den känns inte mkt tyngre än M7an jag hade...
ok! tack för info.Tydligen är dom drevade för ruggigt hög toppfart från fabrik... Köpte den nu i höstas som var, den hade gått 50 mil som demo maskin och dom hade satt på det redan från början!!
44a mattan satte jag på innan jag hade hunnit köra med orginalmattan nåt... så jag vet inte hur mkt jag tappat i toppen... men den går ändå fort så de räcker... =)
jag är van att köra en fyrtakts yamaha med 120 hkr och tycker det händer ungefär lika mycket i den som i cf1000.
arcticen har 175 hkr och den kändes absolut inte rapp eller pigg i jämförelse.
men visst med m1000 drevning borde den ju gå bättre men inte original.
en srx 700 går ju nått sinnessjukt bättre med sina 145 hkr om man säger så.
crossfiren tror jag ligger extremt dåligt till i jämförelse mot andra maskiner med samma effekt.
det är den skoter med mest effekt jag kört men inte den som gått hårdast.
säkert en skön skoter om man vänjer sig vid den men absolut inte någon hårresande prestanda.
körde en sån där vecktor i dag..känndes hyfst rakt fram på sjön, men när vi kom ut i ospårat .nej nej gick mkt tyngre än c8.. 2 skilda världar. men klart yamahan.drar ju nån dl mindre i soppa.. s vill man tjäna 3,4 100 på en säsong så kan det vara värt det ...nåja.
efter led så är jag helt hundra att jag får pisk.
utanför leden skulle jag bli grymmt förvånad om jag får pisk men vi får väll prova någon gång vettja
ang cf säkert rolig när man vänjt sig vid den men tyckte det lät mer än vad som hände.
trodde att det skulle hända mer men det fanns ju effekt hela tiden men trodde att det skulle sparka på mera.men tror det är för att jag har vänjt mig vid 4-takt iaf.
för ALLA tvåtaktare jag har kört i vinter har känts mer eller mindre trötta.
kan ju vara vridet í fourstrokern som jag har vänjt mig vid lite för mycket kanske.
men jämfört med en ski-doo 600 så känns det ju att cf går bättre.