Nytro XTX

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Nu har jag slagit till på en vit XTX och överger Phazern efter 300 mil tillsamans. Känns som det kommer bli en lång sommar.

Bean_75

Välkänd medlem
20 nov 2006
322
0
16
Luleå
Var & klämmde & kännde på XTX:en idag....:) Både såg ut bra & känndes kanon. Synd bara att de lägger på en matta med så klena kammar (32mm) Skulle nog vara mumma med 38 el 44 mm istället. om man har tängt sig utanför spåret ibland iaf.

En polare signar nog upp sig på en sån verkar de som....;) Så de blir & testa & jämföra nästa vinter. MTX:en blir då kvar för mig...:eek:

4

426H

Helt klart en intressant skoter. Vet du vad det blir för matta på dom i sverige? Fönsterdrift?

4

426H

Var & klämmde & kännde på XTX:en idag....:) Både såg ut bra & känndes kanon. Synd bara att de lägger på en matta med så klena kammar (32mm)
Du hann svara innan jag hann fråga :laugh:

Men det var ju tråkiga nyheter...:(

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Var & klämmde & kännde på XTX:en idag....:) Både såg ut bra & känndes kanon. Synd bara att de lägger på en matta med så klena kammar (32mm) Skulle nog vara mumma med 38 el 44 mm istället. om man har tängt sig utanför spåret ibland iaf.

En polare signar nog upp sig på en sån verkar de som....;) Så de blir & testa & jämföra nästa vinter. MTX:en blir då kvar för mig...:eek:
Har de redan landat här hemma? Funderar själv på att signa mig för en sån eller den vanliga rtx:en, en nytro ska jag iaf ha nästa vinter den saken är klar..

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
synd att dom är så förbannat fula bara.
så för mig hadde det nog blivit en apex vid nyköp då ingenting på nytron egentligen tilltalar mig.
men man kanske ändrar sig nån gång;)

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
Är grymt sugen på xtx:en.. Har förhandsbokat en men är lite osäker ändå! Men nu får ju yamahacenter tag i hela camoplast sortimentet så det är ju bara på med nonslip och 44as matta på en gång. Mountain skidorna är väl ett måste också, gillar inte plankorna som sitter där. Synd också på fjädringen! Skulle ha varit samma som den korta med fox. 127:- får man ge med smartcheken.
Hur är nytro modellerna annars (har bara kört den korta ca 10mil) har lite problem med min rx1:a vad gäller varmgång när man drar pulka, någon som har erfarenhet hur det funkar på nytro modellerna?

dema

Välkänd medlem
6 aug 2005
708
0
16
49
Uppsala
Jag fick betala 124200:- = 1/8 milljon:beer:.
Vad det gäller skidorna så flyttar jag med mina USI X2, Har 8 kuggars Wahl bros. hjul på Phazern men vet inte om det är värt jobbet att pressa av dem(vet inte om det blir bra att pressa om dem heller). Matta blir nog en challanger med 51mm kammar.Har även turbo drömmar.

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
Priset går väl alltid att bryta arm om med handlarn men jag har för mig att på prislappen stod det 127:- med smartchecken.
Jo det finns nog massor av andra allternativ på skidor men orginal var ingen höjdare.. Hade sådana på min rage -06:a

killen75

Medlem
14 apr 2008
12
0
1
Luleå

Ja de verkar ju onekligen så ;)
...säger dock som "doctorn", är ändå osäker, vikten må vara man får väl bara ta i mer och saker som större tank, högre kammar, andra skidor etc e ju lätt fixat...men jag är orolig över att jag ska tycka det är för "klen" motor...körglädje mässigt är man ju fortfarande sjukt nöjd över den man har men tvåtaaakt *LESS*...så man måste väl chansa å se :rock: