Jag kan väl inte göra så mycket mer än att quote:a Vidgren
Okej, fruktansvärt förlegad länk, men jag kan helt enkelt inte hålla mig från att tillägga i denna diskussion följande.
Om Forest Foxen var så dålig, hade den aldrig tillverkats i tio (10!!) hela år!
När det väl kommer till kritan så är den faktiskt mkt mer lämpad i renskogen (talar av egna erfarenheter) än tex Ranger 550.
Visst, rangern är fin i sig, men den kommer aldrig i närheten av Foxens framkomlighet.
Sen är det en fruktansvärt fördel för Foxen att den är tillverkad nästan enbart i stål, som går lätt att laga och svetsa i, även utan vidare förkunskaper.
Summiten däremot är en helt annan sak, för den är såpass bränslesnål i jämförelse.
Framförallt nya 600 E-Tech, finns inte en skoter som matcher den förbrukningen!!
Har ägt både en M6 och M5 med belåtet resultat, framförallt belåten var jag med M6an.
Den är både smidig, lättkörd och komfortabel, men man märker dels på mattan att det finns betydligt mer lämpade maskiner för ändamål som tex renskötsel.
M5an hade en väldigt stor nackdel iom dess avsaknad av back, det blir bara ett ***** slit utan det!
Men den var och andra sidan riktigt, riktigt ekonomisk att äga.
Få inte intrycket av att jag varit missnöjd med någon av maskinerna, jag menar bara att till renskötsel har jag funnit Foxen helt klart mer användbar.
Framförallt dom tidigare versionerna av den, med 377 motorn. :rock:
Nog sagt, alla har nog förstått poängen med min insändare.