Bilder: Fastkörningar

Rusch Diablo

Aktiv medlem
13 apr 2008
94
0
6
Lit
Fastnade i en utförsbacke. Puttade all snö från sluttningen framför mig så när jag kom ner så hade jag en rejäl hög över huven. Gick inte att köra fortare heller eftersom jag skulle göra en 90gr sväng för att inte hamna i skogen. Jag hade faktiskt skidspetsarna på leden...

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
i brist på skoter att köra fast med

bara att skotta i 45 minuter innan en 4wd epa kom och hjälpte loss mig

Skotersugen? nejdå..

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Måste va dåliga däck på den där va, för det ser inte ur att vara nå karatemycket med snö
däcken är lika mjuka som hockeypuckar men det var mest klantigt, klarat igenom där 10000 gånger men av några anledningar gick det här fel
jag skyller iaf på för stort ego när det gäller denna passage och för hög fart så jag missade spåren och i 2an växel orkade den inte driva.. grymt slö bil
men sanningen är KLANTIGHET

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Okej okej ;)

Det här vet du säkert redan men...När ni ska skotta lös en bil som inte hänger på underredet, så skotta framför å bakom hjulen bara ner till den nivå som däcket står på. Då brukar det gå ett backa ett par dm å sen ta fart å köra framåt

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Nu har jag gjort det igen :D Kört fast på min egen gård

Jag skulle åka genom en snövall och då gjorde sej lågprofilmattan påmind :mad: Bara att hämta spaden och börja skotta.

Däremot så startade den på bara 3 drag idag till skillnad från 23 som det brukar vara. Sen dog den ute på en tjärn så det var bara att gå hem. Jag får skylla mej själv när jag drar iväg utan fungerande mobil och lite bensin i tanken :eviltongue:

esspeji

Välkänd medlem
27 dec 2007
242
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Nu har jag gjort det igen :D Kört fast på min egen gård

Jag skulle åka genom en snövall och då gjorde sej lågprofilmattan påmind :mad: Bara att hämta spaden och börja skotta.

Däremot så startade den på bara 3 drag idag till skillnad från 23 som det brukar vara. Sen dog den ute på en tjärn så det var bara att gå hem. Jag får skylla mej själv när jag drar iväg utan fungerande mobil och lite bensin i tanken :eviltongue:
Hahaha, Fy fan vad jag kände igen mig själv där... :ciao: Vet precis hur det är.
Mina värsta fastkörningar hittills har varit hemma på gården, skotta och skarva massa rep o dra loss med bilen :laugh: brukar vara min melodi.
Och alla gånger man bara ska åka en sväng och "testa en grej".... Alltid soppatorsk, dåliga kläder, och ofta lågskor, givetvis ingen telefon. :eek:
Jaja, det som inte dödar det härdar...

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Hahaha, Fy fan vad jag kände igen mig själv där... :ciao: Vet precis hur det är.
Mina värsta fastkörningar hittills har varit hemma på gården, skotta och skarva massa rep o dra loss med bilen :laugh: brukar vara min melodi.
Och alla gånger man bara ska åka en sväng och "testa en grej".... Alltid soppatorsk, dåliga kläder, och ofta lågskor, givetvis ingen telefon. :eek:
Jaja, det som inte dödar det härdar...
Haha den där vändan när man bara skulle åka och testa lite med dåliga kläder kan ganska lätt bli längre än va man trott :p

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Den här gången hade jag faktiskt riktiga skor på fötterna som tur var.

Det ironiska med mobilen är att jag har två stycken med mej, en med telia och en med halebop. Den ena är strömmen slut i och den andra har ett tomt kort. Den med ström i är såklart låst till telia så det gick inte att flytta simkortet heller :eviltongue:

Det blir fyrhjulingen dit imorron med bensin så jag får hem skrotet igen. Undrar hur många gånger den har fått komma till undsättning när skotern gått sönder eller fårr soppaknorr.

Bogserlina är standardutrustning :hello:

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Skulle köra in skotern i garaget så jag hade endast mössa, dunjacka, myspys byxor, gympaskor och ett par handskar.. så tänkte jag att man kanske skulle å burka lite på en äng i närheten så den får bli riktigt varm innan man ställer in den.. Ajja, for då ut på ängen och tänkte leka lite och helt plötsligt dör den jäveln, mitt på en äng som det säkert var 70cm puder och jag var utan mobil så det var bara att hoppa i snön och börja traska hem efter bensindunken, var redigt blöt när jag kom fram :)

Ajja, slänger in en bild på en AC F6 -07(eller -08, kommer inte ihåg)