Jag har precis sålt min och ska gå vidare! minns inte exakt men jag tror att de stod 275kg in running order på lappen med 40L soppa och och olja! dvs ungeför samma som alla andra..
Orginal så är den kass i lössnö pga att den är så låg, är byggd för amrikanska motorvägs leder.. men är lätt att höja så börjar den att bete sig som en vanlig skoter, ca 5 cm räcker, och med en vettig matta så blir den minst lika bra som alla andra korta skotrar!
Bra orginaldämpare fram, Kyb som är renoveringsbara och går att shimsa om! bak vet jag inte för det var bytt till öhlins på min..
Den stora pärlan med denna skoter är motorn! går VÄLDIGT bra för att bara ha 120hk och startar alltid på andra rycket och är extremt drift säker! Om den skötts rätt så går den bra över 1000mil innan första renoveringen!
Har dock hört att vissa måste byta kolven närmast variatorn pga varmgång, men skulle tro att det beror på fel bestyckning! orginal sitter ett större munstycke där..
Lite dålig back shift, men inget överdrivet! kompenseras av vridet i motorn! och jag tror inte andra skoter i prisklassen är bättre.. variator kitt kostar 1400:- på knperformance!
Det sämsta med skotern är boggien, dålig fjädring även med öhlins! vill gjärna spricka i svingen både fram och bak.. och den släpper matt spänningen när den fjärar ihop.. om boggien inte är föstärkt när du köper så gör det omg!
Allt som allt så är de en kanon skoter för dom pengarna! tycker den ska kosta ca 16-22000kr beroende på skick och mil och om mattan och skidorna är utbytta! vissa begär typ 25000 eller ännu mer men tvivlar på att nån skulle betala det i nycktert tillstånd? det är en gammal skoter och dom har brister och skavanker även om säljaren påstår att den inte har det..
Jag skulle leta efter en billig, kanske med trasig boggie och byta den direkt till nån bättre och på med en bra matta så har du en kanon skoter! Jag tror att de är den bästa skotern du kan köpa i prisklassen!