Som alla märkt så verkar 2takts tripplarna sina..... Kom med fördelar och nackdelar på dessa motor koncept...:argh:
Men vilket vrid mmmmmm:evil:Fördel: ljudet...
Nackdel: vikten...
lyft en T-cat motor och häpna över hur tung den är, visserligen väger balansaxeln en hel del men ändå... :hmmmm2:
Jodå, vrid har dom! men det har ju även stora twinnar! :hmmmm:Men vilket vrid mmmmmm:evil:
haha jag antar att du kör en viper ? lägg vilken 800 som helst av nyare modell så är vipern dragen så det bara skriker om det.en yamaha viper me pippor å lite godis i !!ner drevat me en 308.38.40 matta som e dubbad !!å riktig dämpning =) finns inte en 800 som har nån chans!!
Behöver inte alls vara sant! jag hade en polaris 650, portad mm gick 3år, enda felen var kylarlocket som inte ville hålla tryck och slangen mellan pumpen och toppen... annars mekaniskt inte ett enda fel! :aetsch:trippel = många timmar i garaget
Hur står var den yamma som skrämde dig när du var liten?haha jag antar att du kör en viper ? lägg vilken 800 som helst av nyare modell så är vipern dragen så det bara skriker om det.
Vet inte riktigt vad du talar om...trippel = många timmar i garaget
är det konstigt att man klankar ner på folk som tror att en gammal härk som viper drar en 800 i dagens läge.?Hur står var den yamma som skrämde dig när du var liten?
Bara en massa gnäll i varenda tråd.
Låter ju sjuk, verkar inte som du ägt en eller bara ha haft jävligt otur vid ett köp, jag har avrit många timmar i garaget med min trippel men jag gör de för de är kul? inte därför den är trasig, lika stor chans att en 2cylle ska gå sönder lika ofta som en trippel?trippel = många timmar i garaget
Vipern har bara 122 hk original, så givetvis drar den inte en 800.är det konstigt att man klankar ner på folk som tror att en gammal härk som viper drar en 800 i dagens läge.?
om man verkligen tror det måste man vara yamma fanatiker.
Helt rätt.. Hur man än ställer sig så går tripplarna fort....:hello:Vipern har bara 122 hk original, så givetvis drar den inte en 800.
Men ta en dagens original 800 (ex. din kommande) och jämför mot en original gamm-SRX700 istället, ställ bägge på en sjö och se vem som kommer först i mål.
Tippar på SRXen trots 100cc handikapp till 800ans fördel.
Vill man nu höra en 2T skoter som låter fint så är det ju VMax4'an som gäller, fast den är ju ingen lättviktare direkt...Synd att Yamaha har slutat tillverka dom, skulle vara kul med en ny trippel i ett modernt chassie. Och ljudet är ju nästan de bästa
Jofifan! Farsans kompis hade nån vmax4 (den röda 800cc) med pipor, dra åt helvette vad den lät! Tror han har kvar den ännuVill man nu höra en 2T skoter som låter fint så är det ju VMax4'an som gäller, fast den är ju ingen lättviktare direkt...